Az agrárszektor marketing vonásainak bemutatása a Nitrogénművek Zrt.-én keresztül

Fábián Kitti (2021) Az agrárszektor marketing vonásainak bemutatása a Nitrogénművek Zrt.-én keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Fábián Kitti ZOIHH4_Szakdolgozat.pdf] PDF
Fábián Kitti ZOIHH4_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Nyilatkozat..pdf] PDF
Nyilatkozat..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom címe az agrárszektor marketing vonásainak bemutatása a Nitrogénművek Zrt.-én keresztül. Azért ezt a témát választottam, mivel szerettem volna egy olyan szektorban elhelyezkedő cég marketing vonásait bemutatni, amely másfajta kommunikációs eszközökkel bír. A vállalat Magyarországon piacvezető pozíciót tölt be, és regionális szinten is jelen van, így, egy erős, stabil céget jellemezhettem. A szakdolgozatom kutatási munkája során több módszert alkalmaztam, hogy pontos adatokat kapjak az általam elemzett témához kapcsolódóan, és ezáltal hiteles végeredmény születhessen. Szekunder és primer kutatási módszereket is alkalmaztam egyaránt. A szekunder eszközök főként a témához kapcsolódóan szakirodalmi könyvek voltak, itt főként marketing témakörre vonatkozó források keresése volt a cél. Többek között, olyan témákat érintettem, mint a szolgáltatásmarketing, márkamenedzsment, értékesítés, vagy a marketingkommunikációs eszközök irodalma. A másik kutatási módszerem a szekunder eszközökön belül, a hivatalos szaklapok, vagy statisztikai weboldalak. Ezeket az adatokat főként az agrárgazdaságtan és ezen belül a műtrágyapiac jellemzése fejezeteknél alkalmaztam. Mivel ezek az adatok folyamatosan frissülnek, így az internet segítségével különböző statisztikai adatokat tartalmazó weboldalakon könnyen hozzájuthattam a legújabb információkhoz. Az általam választott vállalat bemutatása során is használtam szekunder kutatásokat. Ezek a cég belsős adatait tartalmazza, amelyekre a vállalatnak szüksége van, hogy tisztában legyen a piaci helyzetükkel, és erősségeik, illetve gyengeségeikkel egyaránt. Fontos adatok a stratégia kialakítása során, amelyeket a dolgozatomban is szemléltettem. Primer kutatásként egy elégedettségi kérdőív szerepel a szakdolgozatomban, amit a vállalat meglévő partneri/vásárlói töltöttek ki. Itt véleményezhették a termékek és szolgáltatások minőségét, és javaslatokat fogalmazhattak meg a vállalat számára. A kérdőív kiértékelése során született eredmények, és az esetleges felmerült kérdések miatt egy mélyinterjút készítettem Deák Boglárkával, aki a Nitrogénművek Zrt. marketing vezetője. Az interjú során több felmerült kérdésre választ kaphattam, amiket a dolgozatomban részletesen kifejtek. Összességében így zajlott a kutatási folyamat a szakdolgozatom elkészítéséhez. A szakdolgozatom fő váza a vállalat marketingkommunikációs eszközei és stratégiája, amelyek segítségével hosszútávon eléri a vevők elégedettségét. Ezeket a módszereket mutatom be és elemzem a dolgozatom során. Kitérek a fő kommunikációs eszközökre, és bemutatom az agrárszektor sajátos módszereit, amelyek segítségével eléri a fogyasztóit. Bemutatom azokat a főbb stratégiai lépéseket, amely a tartalmazott területek fejlesztésével elérheti a vállalat a hosszútávra kitűzött terveket. Ezeket is részletesen elemzem a dolgozatom során. Összegezve, a szakdolgozatomban először egy szakirodalmi betekintés található, a választott témámhoz kapcsolódóan, amely során azokat a területeket érintem, amelyeket a későbbiekben a Nitrogénművek általi bemutatás során alkalmazni fogok. Majd, a vállalat cégismertetőjét követően elemzem a korábban már meghatározott területeket, és primer kutatások segítségével megbizonyosodom azokról.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: agrár, agrárgazdaságtan, Genezis, marketing, Nitrogénművek Zrt., stratégia, vállalat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:09
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet