Két oldalú sikertörténet? Az SSC szektor tevékenysége,eredményessége Magyarországon - munkáltatói és munkavállalói oldalról

Gál Vivien (2021) Két oldalú sikertörténet? Az SSC szektor tevékenysége,eredményessége Magyarországon - munkáltatói és munkavállalói oldalról. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Gál Vivien-Szakdolgozat2021.pdf] PDF
Gál Vivien-Szakdolgozat2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)

Absztrakt (kivonat)

A magyar szolgáltató központok létrehozásának módjáról és céljáról már számos kutatás készült, azonban a tényleges tevékenységükről és motivációjukról kevesebb információt találhatunk akár hazai, akár nemzetközi szinten. Ezért kutatásom elsődleges célja, hogy széleskörűen ismertessem a hazai szolgáltató központok tevékenységét és bemutassam egy amerikai multinacionális vállalaton és magyarországi székhelyű pénzügyi szolgáltató központján keresztül egy SSC szektorban résztvevő vállalat tevékenységeit és eredményéit. Szakdolgozatomban azt fogom részletesen kifejteni, hogy mit jelent pontosan a szolgáltató központ kifejezés és hogyan kell gyakorlatban elképzelni ebben a szektorban részt vevő vállalatok tevékenységét. IBM-es alkalmazott lévén, az IBM-et, mint multinacionális nagyvállalatot fogom vizsgálni, bemutatni a vállalat nagyobb mérföldköveit és az évek során kialakult portfólióját, majd pedig az IBM egyik magyarországi szolgáltató központjának létrejöttének célját és napjainkat is meghatározó tevékenységét fogom szemléltetni. Kutatási kérdéseim a következők: Miért célszerű a szolgáltató központok számára, ha Magyarországra helyezik ki számos tevékenységkörüket? Milyen előnyökkel rendelkezik Magyarország az SSC szektor szempontjából, ami vonzó lehet egy amerikai nagyvállalat számára? Mik azok a pozitív tényezők, amik Magyarországra csábítják az SSC-k vezetőit? Mit tudnak ezek a vállalatok nyújtani a magyar munkavállalóknak? Mik azok a pozitív és negatív befolyásoló tényezők, amik magyar szakembereket ebbe a szektorba vonzzák már hosszú évek óta? Ezekre a kérdésekre fogom keresni a választ azáltal, hogy megvizsgálom az SSC szektorban elhelyezett vállalatok és az általuk foglalkoztatott munkavállalók helyzetét, motivációját és tevékenységét. A téma fontosabb fogalmait a rendelkezésre álló hazai és idegen nyelvű szakirodalmak segítségével szeretném körbejárni és a mindennapi életből vett példákkal szemléltetni. Ebben a témában magyar nyelven számos szakirodalom állt a rendelkezésemre, mégis, ha egy nevet kellene kiemelnem, akinek a publikációi nagy segítségemre voltak a dolgozatom megírásában, az Marciniak Róbert lenne, akiről bátran állíthatom, hogy a hazai SCC szektor bemutatásában és vizsgálatában jelentős szerepet töltött be. Számos kutatása és publikációja rávilágít a hazai SSC szektor fontosságára és a magyar üzleti életben betöltött egyre fontosabb gazdasági szerepére.  Ezen kívül saját munkatapasztalataimat szeretném használni, hogy a való életből kiragadott példákkal szemléltessem a szolgáltató központok működését és az ott dolgozó emberek munkáját. Eddigi munkám során szerencsém volt részletesen megfigyelni egy szolgálató központ tevékenységét és belülről látni minden, a vállalat működéséhez szükséges folyamatot és feladatot. A szakdolgozatom végén a munkavállalók szemszögéből kívánom vizsgálni az SCC-k által nyújtott lehetőségeket és az ilyen tevékenységet folytató vállalatoknál megszerzett munkatapasztalatok előnyeit és esetleges hátrányait. Egy általam készített kérdőív segítségével szeretném felmérni, hogy a szolgáltató központok által alkalmazott munkavállalók hogyan vélekednek az SCC-k által nyújtott lehetőségekről és számba venni azokat a tényezőket amiért egy munkavállalónak jó választás lehet, akár tapasztalatszerzés szempontjából ebben a gazdasági szektorban elhelyezkedni. Különös figyelemmel fogom vizsgálni, hogy mik azok a tényezők, amik miatt a magasan képzett munkavállalók éveken keresztül maradnának ebben a gazdasági szektorban és mik azok a tényezők, amik miatt esetlegesen elhagynák azt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Antalóczy Katalin Júlia
Belső
főiskolai tanár; Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék; KKK
Dr. Tölgyessy Péterné Sass Magdolna Ildikó
Külső
egyetemi docens; Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: finanszírozás, IBM, Magyarország, SSC szektor, szolgáltató központ
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:09
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet