Munkáltatói márkaépítés és pályakezdők elhelyezkedési szokásai Magyarországon

Grigoncza Nóra Ágnes (2021) Munkáltatói márkaépítés és pályakezdők elhelyezkedési szokásai Magyarországon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Grigoncza Nóra Ágnes_Szakdolgozat_2021.pdf] PDF
Grigoncza Nóra Ágnes_Szakdolgozat_2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A munkahely meghatároz egy közösséget, mentális kihívásokat, egy biztonságos környezetet (hiszen amíg nem volt home office, szinte annyi időt töltöttünk a munkahelyünkön, mint otthon). Emiatt tehát célszerű egy hozzánk leginkább passzoló, igényeinket kielégítő munkahelyet keresnünk, ahol ezek a tényezők kedvezőek. Kíváncsi voltam arra, hogy kortársaim, a pályakezdő fiatalok hogyan gondolkodnak a munkavállalásról, és hogy munkáltatói oldalról milyen tevékenységek irányulnak arra, hogy munkáltatói márkaépítésen keresztül fejlesszék a toborzási folyamataikat és elkötelezzék a meglévő munkavállalókat. Szakdolgozatomat magyarországi vállalatok employer branding tevékenységéről szól, és ehhez kapcsolódóan a pályakezdő fiatalok preferenciáiról munkahelyválasztásra vonatkozóan.  A kutatás során kvalitatív és kvantitatív módszerekkel az alábbi hipotéziseket vizsgáltam meg: I. A COVID világjárvány következtében a munkavállalók igényei közé beépült, hogy jellemzően távolról dolgoznának, alkalmankénti irodai jelenléttel.II. A LinkedIn közösségi média csatorna szerepe a legjelentősebb az employer branding kommunikációban. III. A hagyományos állásbörzék veszítettek jelentőségükből, már nem relevánsak a fiatalok számára álláskeresés szempontjából a többi platformhoz képest.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Jäckel Katalin
Belső
egyetemi docens; Marketing Tanszék; KKK
Török Péter
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: álláskeresés, employer branding, munkaerőpiac, Munkáltatói márka, pályakezdők
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:08
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet