Közösségi média felületek, mint márkakommunikációs eszközök a Z generáció elérésére

Schiszler Dóra (2021) Közösségi média felületek, mint márkakommunikációs eszközök a Z generáció elérésére. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Schiszler_Dóra_Szakdolgozat_2021.pdf] PDF
Schiszler_Dóra_Szakdolgozat_2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2024. December 06..

Download (1MB)
[thumbnail of Schiszler_Dóra_nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas.pdf] PDF
Schiszler_Dóra_nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (390kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a közösségi média felületek márkakommunikációs eszközként történő felhasználása a Z generáció elérésére. Dolgozatom középpontjában a Z generáció áll, ugyanis ez a generáció a következő fizetőképes generáció, amelynek tagjai a legtöbb márka elsődleges célcsoportját alkotják. Éppen ezért ahhoz, hogy egy márka meg tudja tartani versenyképességét fontos, hogy fel tudja hívni magára a figyelmet, és pozitív imázst tudjon kialakítani magáról az említett generáció tagjainak körében. Ehhez pedig arra van szükség, hogy azokon a felületeken szólítsák meg őket, ahol a leghatékonyabban érhetőek el és olyan témában kommunikáljanak velük, amely témák fontosak számukra, mint pl. CSR tevékenységek. Kutatásom célja felmérni azt, hogy a Z generáció tagjai mennyire tartják fontosnak, hogy egy márka rendelkezzen saját közösségi média, mit gondolnak, milyen témában érdemes egy márkának kommunikálnia saját közösségi média felületein és hogy ez a kommunikáció milyen mértékben befolyásolja egy márka megítélését a generáció tagjainak körében. Ahhoz, hogy a választott kutatási témáról teljes körű képet kapjak primer, illetve szekunder kutatást egyaránt végzek. Primer kutatásom során kvantitatív módszert alkalmazok online kérdőíves megkérdezés formájában a Z generáció körében. Szekunder kutatásomban pedig online, illetve offline formában elérhető szakmai írások, értekezések anyagait használom fel. A kutatásom elvégzését követően kapott eredményekből megismerhettem a Z generáció fő jellemzőinek befolyásoló elemeit, valamint azt, hogy az egyes márkák közösségi média felületeken való aktív jelenléte, milyen mértékben járul hozzá a márka népszerűségéhez a Z generáció körében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: közösségi média, közösségimédia- marketing, online reklám, Samsung Electronics Magyar Zrt., Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:08
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet