Schiszler Dóra (2021) Közösségi média felületek, mint márkakommunikációs eszközök a Z generáció elérésére. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Schiszler_Dóra_Szakdolgozat_2021.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2024. December 06.. Download (1MB) |
|
PDF
Schiszler_Dóra_nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (390kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a közösségi média felületek márkakommunikációs eszközként történő felhasználása a Z generáció elérésére. Dolgozatom középpontjában a Z generáció áll, ugyanis ez a generáció a következő fizetőképes generáció, amelynek tagjai a legtöbb márka elsődleges célcsoportját alkotják. Éppen ezért ahhoz, hogy egy márka meg tudja tartani versenyképességét fontos, hogy fel tudja hívni magára a figyelmet, és pozitív imázst tudjon kialakítani magáról az említett generáció tagjainak körében. Ehhez pedig arra van szükség, hogy azokon a felületeken szólítsák meg őket, ahol a leghatékonyabban érhetőek el és olyan témában kommunikáljanak velük, amely témák fontosak számukra, mint pl. CSR tevékenységek. Kutatásom célja felmérni azt, hogy a Z generáció tagjai mennyire tartják fontosnak, hogy egy márka rendelkezzen saját közösségi média, mit gondolnak, milyen témában érdemes egy márkának kommunikálnia saját közösségi média felületein és hogy ez a kommunikáció milyen mértékben befolyásolja egy márka megítélését a generáció tagjainak körében. Ahhoz, hogy a választott kutatási témáról teljes körű képet kapjak primer, illetve szekunder kutatást egyaránt végzek. Primer kutatásom során kvantitatív módszert alkalmazok online kérdőíves megkérdezés formájában a Z generáció körében. Szekunder kutatásomban pedig online, illetve offline formában elérhető szakmai írások, értekezések anyagait használom fel. A kutatásom elvégzését követően kapott eredményekből megismerhettem a Z generáció fő jellemzőinek befolyásoló elemeit, valamint azt, hogy az egyes márkák közösségi média felületeken való aktív jelenléte, milyen mértékben járul hozzá a márka népszerűségéhez a Z generáció körében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | közösségi média, közösségimédia- marketing, online reklám, Samsung Electronics Magyar Zrt., Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 08. 09:08 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 08. 09:08 |
Actions (login required)
Tétel nézet |