Lugosi Gréta (2021) A Wilu Möbel-line Kft. értékesítése disztribútorként. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Lugosi Gréta-DAZ7JB-Szakdolgozat-A Wilu Möbel-line Kft. értékesítése disztribútorként.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban olyan időszerű témát vizsgáltam, melynek aktualitását az adta, hogy a magyar tulajdonú Wilu Möbel-line Bútorgyártó és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság 2021 januárjában ajánlatot kapott a vele kereskedelmi kapcsolatban álló, kínai tulajdonú Foshan Kushang Furniture Co., Ltd vállalattól. Amely ajánlat szerint Wilu Möbel-line Kft. lehetne Foshan Kushang Furniture Co., Ltd vállalat magyarországi kizárólagos disztribútora. Kutatásom fő célja a Wilu Möbel-line Kft. számára kidolgozni a lehetséges előnyöket, illetve hátrányokat melyek a kizárólagos disztribútori együttműködésből származhatnak. Úgy gondolom, hogy kutatásom elkészítése egy átlátható képet ad a lehetőségekről és nagyban elősegíti a döntéshozatalt az együttműködésről és az üzleti kapcsolatok elmélyítéséről. Kutatásomban segítségemre lesz mindkét vállalat részéről 1-1 üzletkötő. A Wilu Möbel-line Kft. oldaláról Mészáros Zoltán, illetve a Foshan Kushang Furniture Co., Ltd oldaláról Connie Leung, aki a két vállalat közötti kapcsolattartásért felelős üzletkötő Szakdolgozatom elkészítéséhez primer, azon belül kvalitatív kutatásként mélyinterjúkat használok fel. Két interjúalanyom Mészáros Zoltán és Connie Leung volt. SWOT elemzés segítségével vizsgáltam a kizárólagos disztribúciós szerződést. Az alábbi eredményeket kaptam: A kizárólagos disztribútori szerződés erősségei közé tartozik az új termék és a szoros kapcsolat a beszállító vállalattal. A Wilu Möbel-line Kft. új, magas minőségű termékkel jelenik meg a hazai piacon. A kizárólagosságból adódóan az ár stratégia meghatározása a vállalat kezében van. Lehet behatoló ár stratégiát folytatni, amikor alacsony áron értékesítenek a bevezetés időszakában és később az ár megemelkedik. Illetve lehet alkalmazni a lefölöző ár stratégiát, amikor magas áron vezetik be a terméket, ezáltal a termék értékesítési ára is a magas minőséget sugallja. Gyengeségként megemlíteném a raktár és technológia hiányát. A kizárólagos disztribútori szerződés lehetőséget ad a piaci részarány növelésére és monopol helyzetbe hozza a kizárólagos disztribútort. A szerződés veszélyei közé tartoznak az árueljuttatás veszélyei. A hosszú fuvarozási idő, a szállítási költség növekedése és az árfolyamkockázat. Mivel a Wilu Möbel-line Kft. az áru értékét euróban fizeti meg, ezért a forint-euró átváltási árfolyamának változása miatt keletkezett kockázattal is számolnia kell. A vállalti célok eléréséhez és a kizárólagos disztribútori szerződés érdekében az alábbi javaslatokat tettem a Wilu Möbel-line Kft. számára: Azokkal a partnerekkel, akikkel több éves, jól működő, zökkenőmentes a kapcsolata a Wilu Möbel-line Kft.-nek érdemes lenne középtávú (2-3 éves) stratégiai partnerségi megállapodásokat kötni, a kölcsönös előnyök figyelembevételével. Ennek során a Wilu Möbel-line Kft., mint megrendelő vállalja, hogy a jelölt időszakban azokat az alapanyagokat, amelyek a megállapodásban szerepelnek, kizárólag a beszállítótól rendeli. A megállapodás térjen ki arra is, hogy valamilyen alapanyag hiánya esetén a helyettesítő termék beszerzését is vállalja-e a partner, vagy ebben az esetben szabad kezet biztosít a megrendelő számára. Érdemes meghatározni egy éves (negyedéves, havi) anyag kontingenst, hogy a beszállító az előrendelést biztonsággal meg tudja tenni. A beszállítói kizárólagosságért cserébe a Wilu Möbel-line Kft. azt várja el a beszállítótól, hogy minden évben – a vállalt kontingens teljesítéséhez mérten – egyre nagyobb mértékű kedvezményt adjon a végszámlákból, illetve a fizetési határidőket is egyre nagyobb mértékben növelje, (30, 40, akár 60 nap) természetesen figyelembe véve a vonatkozó adótörvények előírásait. Ezekkel a megállapodásokkal elérhető lenne, hogy a vállalkozás likviditási helyzete stabil legyen, hiszen a beszállítókat már akkor kellene kifizetni, miután a készterméket várhatóan már értékesítette a vállalat. A megállapodásokat természetesen folyamatosan újítani és igazítani lehetne a kölcsönös előnyök elérése érdekében. Jelenleg a Wilu Möbel-line Kft. nem rendelkezik elegendő késztermék raktárral. A raktárterületen túlnyomórészt alapanyagokat és nyersanyagokat tárolnak. Csak gyártó tevékenységgel foglalkozó üzemnél ez nem lenne gond, hiszen a gyártó megrendelésre termel, így csak minimális késztermékraktárra lenne szükség. Kizárólagos disztribútorként elengedhetetlen a nagy területű késztermék tárolására alkalmas raktár. Mivel a Wilu Möbel-line Kft. rendelkezik elegendő területtel a telephelyén belül, így érdemes lenne új raktárépületek építésére beruházni. A meglévő hidegraktárat, amely két bejárattal rendelkezik, érdemes lenne raktárépületre cserélni. Ez által a hőmérsékletre érzékeny terméket is lehetne tárolni. Raktárépület révén lebetonozott alapot kapna, amelyen jól kiépíthető a görgős állványrendszer. A görgős állványrendszer segítségével a FIFO raktározási technika tökéletesen alkalmazható. A FIFO (First In, First Out) módszer az jelenti, hogy az elsőként beérkező termék kerül elsőként kiadásra. Ez különösen hasznos megoldás lenne az importált, vákuumcsomagolt matracok tárolásában. A vákuum csomagolás miatt előfordul, hogy egy bizonyos idő után a matracok maradandó alakváltozást szenvednek. A FIFO módszerrel ez a probléma kiküszöbölhető. A partnerek maradéktalan kiszolgálásába bele tartozik a termékek kiszállítása is, ami jelenleg csak 4 db tehergépjárművel történik a Wilu Möbel-line Kft.-nél. Ennek a 4 db autónak a kapacitása nem fedi le a partnerek összes igényét, ezért szükséges olykor, hogy a partnerek bekapcsolódjanak a szállítási feladatok ellátásba, azaz a megrendelt terméket saját maguk szállítsák el a Wilu Möbel-line Kft. raktárától a saját üzletükig. A kizárólagos disztribútori szerződés minimum rendelési mennyiség záradéka miatt megnőne az import volumen, ez által a kiszállítandó termékek mennyisége is megnőne. Ezen okokból kifolyólag javaslom a tehergépjárműbe való befektetéseket. Véleményem szerint a Wilu Möbel-line Kft- nem fordít elég figyelmet a marketingre, a vállalat és a termékek népszerűsítésére. A vállalat rendelkezik egy weboldallal, ami az alapvető információkat tartalmazza. Bizonyos időközönként frissítést igényelne a weboldal, hogy az aktuális információkat tartalmazza. Célszerű lenne egy bemutató termet is működtetni. Elsősorban a bemutató terem működtetése a kizárólagos disztribútori szerződés egyik feltétele lehet. Másodsorban a partnerek és a fogyasztók megismernék a termékeket, később az importált új termékeket, személyesen ki lehetne választani a bútorhoz a szövet színét, mintáját és vastagságát. Új partnerek megszerzésében is sokat segíthet egy bemutató terem üzemeltetése, illetve kiállításokon való részvétel, mint kiállító. A fejlesztéseket követően a Wilu Möbel-line Kft. jó esélyekkel és pozícióban folytathatja a tárgyalást a kizárólagos disztribútori szerződés feltételeiről, valamint közelebb kerül a vállalati célok eléréséhez.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bútor, bútorgyártás, disztribúció, kizárólagos disztribúciós szerződés, SWOT-elemzés, Wilu Möbel-line Kft. |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 08. 09:08 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 08. 09:08 |
Actions (login required)
Tétel nézet |