Az online marketingkommunikáció bemutatása az OTP Bankon keresztül

Kiss Bálint (2021) Az online marketingkommunikáció bemutatása az OTP Bankon keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Kiss Bálint_Szakdolgozat.pdf] PDF
Kiss Bálint_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A bankok manapság új kihívásokkal találják szembe magukat és már nem elegendő a hagyományos bankügyletekre koncentrálni, amelyeket a pénzügy tankönyvekben találunk. Jól látható felértékelődő tendencia mutatkozik az IT. és az online marketingkommunikációval kapcsolatban, amelyet a koronavírus járvány tovább tetőzött. A dolgozatomban első sorban az online marketingkommunikáció kialakulását és eszközeit vizsgálom. Mindezek mellett felvázolom a magyarországi bankhelyzetet és a bankszektorban jelenlévő trendeket, központba helyezve az OTP Bankot. A kutatásomat kérdőíves megkérdezéssel végzem el, ahol három darab hipotézist állítottam fel. A mintámat 68,5%-ban 21 és 30 év közötti kitöltők alkották, akik főként a fővárosban vagy megyeszékhelyen élő lakosok voltak. Az egyik hipotézis az volt, hogy „A válaszadók több mint fele az OTP Bankot említi meg az első helyen”. Ezt a hipotézist igazolni tudtam, hiszen a válaszadók több, mint 63%-a nevezte meg az OTP Bankot az első helyen. A második hipotézisem az online mobilbank applikációkra vonatkozott. „A mobilbank applikáció használatának az elterjedése a fővárosban a legmagasabb és a falvakban a legalacsonyabb”. Ez a hipotézisem nem teljesült be, hiszen a falvakban a második legmagasabb volt a felhasználók aránya. A harmadik hipotézisem pedig így szólt: „Az OTP Bank ügyfelei nagyobb százalékos arányban találkoznak OTP-s reklámokkal, mint azok az ügyfelek, akik más bankhoz tartoznak.” Ezt a hipotézist igazolni tudtam, hiszen az OTP Bank ügyfelei 87%-os arányban, míg az egyéb bank ügyfelei csupán 70%-os arányban találkoztak OTP Bankhoz köthető reklámokkal.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bankmarketing, digitalizáció, marketingkommunikáció, online marketing, SWOT-elemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:08
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet