Kiss Bálint (2021) Az online marketingkommunikáció bemutatása az OTP Bankon keresztül. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Kiss Bálint_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
A bankok manapság új kihívásokkal találják szembe magukat és már nem elegendő a hagyományos bankügyletekre koncentrálni, amelyeket a pénzügy tankönyvekben találunk. Jól látható felértékelődő tendencia mutatkozik az IT. és az online marketingkommunikációval kapcsolatban, amelyet a koronavírus járvány tovább tetőzött. A dolgozatomban első sorban az online marketingkommunikáció kialakulását és eszközeit vizsgálom. Mindezek mellett felvázolom a magyarországi bankhelyzetet és a bankszektorban jelenlévő trendeket, központba helyezve az OTP Bankot. A kutatásomat kérdőíves megkérdezéssel végzem el, ahol három darab hipotézist állítottam fel. A mintámat 68,5%-ban 21 és 30 év közötti kitöltők alkották, akik főként a fővárosban vagy megyeszékhelyen élő lakosok voltak. Az egyik hipotézis az volt, hogy „A válaszadók több mint fele az OTP Bankot említi meg az első helyen”. Ezt a hipotézist igazolni tudtam, hiszen a válaszadók több, mint 63%-a nevezte meg az OTP Bankot az első helyen. A második hipotézisem az online mobilbank applikációkra vonatkozott. „A mobilbank applikáció használatának az elterjedése a fővárosban a legmagasabb és a falvakban a legalacsonyabb”. Ez a hipotézisem nem teljesült be, hiszen a falvakban a második legmagasabb volt a felhasználók aránya. A harmadik hipotézisem pedig így szólt: „Az OTP Bank ügyfelei nagyobb százalékos arányban találkoznak OTP-s reklámokkal, mint azok az ügyfelek, akik más bankhoz tartoznak.” Ezt a hipotézist igazolni tudtam, hiszen az OTP Bank ügyfelei 87%-os arányban, míg az egyéb bank ügyfelei csupán 70%-os arányban találkoztak OTP Bankhoz köthető reklámokkal.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bankmarketing, digitalizáció, marketingkommunikáció, online marketing, SWOT-elemzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 08. 09:08 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 08. 09:08 |
Actions (login required)
Tétel nézet |