Saját márkás termékek, mint az élelmiszerkereskedelem egyre fontosabb hatalmi- és versenyeszközei - A Lidl és a Spar saját márkás szortimentjének bemutatásán keresztül

Bajzáth Nóra Mónika (2021) Saját márkás termékek, mint az élelmiszerkereskedelem egyre fontosabb hatalmi- és versenyeszközei - A Lidl és a Spar saját márkás szortimentjének bemutatásán keresztül. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Bajzath_Nora_FI40ZC_Szakdologzat_Sajat_marka_eredetiseg_nyilatkozat_VEGLEGES_2021.12.06.pdf - Range 1.pdf] PDF
Bajzath_Nora_FI40ZC_Szakdologzat_Sajat_marka_eredetiseg_nyilatkozat_VEGLEGES_2021.12.06.pdf - Range 1.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (5MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat azt mutatja be, hogyan váltak a saját márkás termékek  az utóbbi években az élelmiszerkereskedelem egyik legfontosabb hatalmi- és versenyeszközévé. Ennek alátámasztására dolgozatom első részében tartok egy áttekintést a multinacionális cégek megjelenéséről, gazdasági előzményeiről, a kiskereskedelemben azóta végbemenő változásokról. Bemutatom a jelenlegi két piacvezető céget, a Lidl-t és a Spar-t, melyek marketing stratégiájában imázsuk növelése érdekében, az eltérő üzleti modell és működési elv ellenére egyre több hasonlóságot mutat a saját márkás portfóliójukba fektetett energia. Kifejtem, mit értünk saját márka alatt, valamint összefoglalom a vásárlási szempontokat, a fogyasztói szokásokban végbemenő változásokat, a saját márkás termékek vonatkozásában is.  A dolgozat második felében bemutatom a Lidl és a Spar saját márkás szortimentjét, azok fejlődését, árképzését, az utóbbi években megjelenő új termékcsaládokat és a már meglévő szortimentre vonatkozó fejlesztéseket és azok szempontjait. Végül tartok egy összefoglalót az általam összeállított kérdőív eredményéről, amelyben a saját márkás termékekre vonatkozó vásárlási szokásokat kutattam.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: árverseny, fogyasztói igények, multinacionális vállalatok, saját márkás termék, versenyeszköz
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:08
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet