A Konyhatízezercikk marketing stratégiája

Kiss Anett Natália (2021) A Konyhatízezercikk marketing stratégiája. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT- KISS ANETT NATÁLIA.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT- KISS ANETT NATÁLIA.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom célja, az volt, hogy ismertetni tudjam a Konyhatízezercikk marketing stratégiáját. Bemutatni, hogy milyen sikeresen és hogyan alkalmazza a cég a marketing eszközeit. Nagyon érdekes volt ilyen mélyen és részletesen megvizsgálni a saját családi vállalkozásunkat. Ezáltal én is egy teljes képet kaptam afelől, hogy milyen nehéz feladata van Édesapámnak mindezt menedzselni. Elsőként a marketing fogalmát és jelentőségét, majd a kiskereskedelmi tevékenység lényegére tértem ki. Ezt követően a stratégia jelentésére feladatára és tartalmára szeretettem volna rávilágítani. A szakirodalmi kitekintés után a Konyhatízezercikket mutattam be, majd elemeztem. A külső környezet, vagyis a STEEP elemzéssel kezdtem a cég esetében, amely esetében bemutattam a társadalmi, technológiai, gazdasági természeti és politikai környezetet is.  A versenyhelyzet elemzése során arra kerestem a választ, hogy milyen pozícióban van jelenleg a piacon a vállalat. Fenyegetik- e új belépők, illetve milyen alkupozícióban vannak a vevőkkel. A céget érő piaci helyzetet fogalmaztam meg valójában.   A SWOT elemzésem során arra voltam kíváncsi, hogy a cég kihasználja rendesen a marketing tevékenység adta lehetőségeket. Szerintem fontos volt felmérni a gyengeségeket és veszélyeket, hogy a későbbiek során erre fel legyünk teljes mértékig készülve és ki tudjuk ezeket küszöbölni. Nem utolsó sorban rámutattam a fogyasztói igényekre az elmúlt évekből.  Bemutattam a cég marketing mixét és az online marketingjét is. Betekintést biztosítottam arra, hogy milyen platformokon vagyunk jelen, milyen költségeket szánunk a vállalat hirdetésére. Az eddigi tapasztalatok arra mutatnak, hogy a hirdetésekre fordított összegek többnyire meghozzák az eredményeket. Ismertettem a webáruházunkat, amit idén frissítettünk egy új verzióra. Primer kutatásomnak a céljaként azt tűztem ki, hogy még jobban megismerjem a vásárlók igényeit a konyhafelszerelés vásárlással kapcsolatban. Tudni szerettem volna, hogy miket preferálnak jobban. Kérdőívem kielemzése után, kijelenthetem, hogy sok esetben jó úton haladunk, de természetesen vannak olyan lehetőségek, amiket jobban ki kell használnunk. Nagyon nehéz egy olyan céget elemezni, aki egy ilyen jól felépített marketinget alkalmaz. Így inkább javaslatokkal és új lehetőségekkel igyekszem bővíteni a fejlődést. Ugyanakkor végezetül be kell látnom, hogy ez a dolgozat mutatta meg igazán, hogy egy ilyen nagy igazgatójának mennyi mindenre oda kell figyelnie, és milyen körültekintőnek kell lennie.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Kopcsay László
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK
Szécsényi Réka
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, kiskereskedelem, online marketing, SWOT-elemzés, vállalati marketing stratégiák
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:08
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet