A gasztronómiai kultúra által kialakított élelmiszer fogyasztói magatartás különbség, magyar és kínai fogyasztók megvizsgálásával

Wang Yige (2021) A gasztronómiai kultúra által kialakított élelmiszer fogyasztói magatartás különbség, magyar és kínai fogyasztók megvizsgálásával. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of A gasztronómiai kultúra által kialakított élelmiszer fogyasztói magatartás különbség, magyar és kínai fogyasztók megvizsgálásával.pdf] PDF
A gasztronómiai kultúra által kialakított élelmiszer fogyasztói magatartás különbség, magyar és kínai fogyasztók megvizsgálásával.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a gasztronómiai kultúra által kialakított élelmiszerfogyasztói magatartás különbség, magyar és kínai fogyasztók megvizsgálásával.Különösen kettő ok miatt választottam meg ezt a témát. Az első ok az, hogy nagyon érdekesnek tartom a fogyasztói magatartást. A második ok pedig a Magyar Kína gasztronómiai fesztiválon való részvétel, mellyel sikeresen felkeltette az érdeklődésemet a gasztronómiai kultúrára.A szekunder kutatás alatt, alaposan végig futottam a fogyasztói magatartáson, az élelmiszerfogyasztói magatartás trendjein. Az összes magatartást befolyásoló tényezők átnézése után, megközelítettem a gasztronómiai kultúrát. Végezetül látást vetettem a KSH és a NBS (Kína statisztikai hivatal) által előállított statisztikai adatokra, amivel összehasonlításokat végeztem el.A szekunder kutatás után következett a primer kutatásom. A primer kutatásnál kvalitatív és kvantitatív kutatást végeztem el. A kvalitatív módszerek közül a mélyinterjút választottam ki és a kvantitatív módszereknél az online kérdőívet.A mélyinterjú során betekintést tudtam nyerni a magyar, kínai konyhára és az élelmiszerpiacára. A beszélgetés során megtudtam, hogy a magyar és a kínai konyha között milyen hasonlóságok vannak, amiket nem is figyeltem meg. Ismeretet szereztem még, hogy a földrajzi elhelyezés és az éghajlat mennyire befolyásolhatják az alapanyagok termelését és fajtáját, mert a magyar és a kínai piacon más zöldségekkel és gyümölcsökkel találkozhatunk.A megszerzett információkkal előállítottam az online kérdőív kérdéseket. Kettő kérdőívet alkalmaztam, mert ahogyan említettem, nemcsak a magyar fogyasztókat vizsgáltam meg, hanem még a kínai fogyasztókat is.A kérdőív felmérésemet az élelmiszerrel kapcsolatos vásárlási és fogyasztási szokásokkal kezdtem el. A kérdőív következő szakasza a nemzeti konyha termékeire fokuszáltam. Ebben a résznél, tudomást kaptam, hogy melyik nemzeti konyhákat kedvelnek, milyen termékeket szoktak vásárolni és mennyire hajlamosak egy újdonságot megkóstolni.A szakdolgozatom végén összegeztem az végeredményeimet és javaslatot tettem a kereskedőknek, akik a nemzeti konyha termékeivel foglalkoznak. Egy nemzeti konyha terméknek a piaci felmérését ajánlottam fel, mivel nem tudtam kutatást végezni a fogyasztók konkrét szükségleteiről, így nem lehet megállapítani, hogy a jelenlegi piacon mi a hiányosság.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kárász Zsófia Veronika
Külső
Oktató; Marketing Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT
Oravecz Titanilla Éva
Belső
egyetemi tanársegéd; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: élelmiszerfogyasztás, fogyasztói magatartás, fogyasztói szokások, gasztronómia, kínai fogyasztó
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:08
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet