Szász Magdolna Henrietta (2021) A mágnes horgászat jelenlegi helyzetének bemutatása és fejlődési lehetőségei Magyarországon. Külkereskedelmi Kar.
PDF
A mágnes horgászat jelenlegi helyzetének bemutatása és fejlődési lehetőségei Magyarországon.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
Absztrakt (kivonat)
Témám a magyarországi mágnes horgászat jelenlegi helyzetének és fejlődési lehetőségeinek a bemutatása volt. Azért esett erre a választásom, mert manapság nagy problémát jelent a környezetszennyezés, és ez a sport erre nyújt megoldást, ugyanis a mágnes horgászat környezettisztító szempontja mellett fenntartható is, hiszen két fő kelléke a neodímium mágnes és a polipropilén kötél. Ezek nem fogyóeszközök. Emellett nem sokan ismerik ezt a hobbit, ezért tartottam fontosnak, hogy tanulmányozzuk forgalmazóit és fogyasztóit egyaránt. Dolgozatomnak 5 célt fogalmaztam meg, melyek segítségével mutattam be a mágnes horgászat magyar helyzetét, és jövőbeli fejlődési lehetőségeit. Első célom az volt, hogy bemutassam a hazai és a nemzetközi helyzetét. Ezt úgy valósítottam meg, hogy elsőként bemutattam, hogy mi az a mágnes horgászat, majd megnéztem, hogy milyen korlátozások élnek külföldön a hobbival kapcsolatban. Ezután megkerestem a legnagyobb külföldi forgalmazóját, az Amazont és megvizsgáltam kínálatát. Végül ezt a célomat úgy értem el, hogy általánosságban vizsgáltam a magyarországi mágnes horgászatot. Utánanéztem annak, hogy hogyan működik a hobbi itthon, és hogyan indult el. Azzal is hozzájárultam célom bevégzéséhez, hogy információt gyűjtöttem arról is, hogy kik segítik a hobbi népszerűsítését itthon. Következő célom az volt, hogy bemutassam a vállalkozást. Ezt úgy értem el, hogy segítségül hívtam egy korábbi kutatásomból származó mélyinterjúmat az egyik tulajdonossal, illetve egy-egy interjút is készítettem a két alapítóval. Célom továbbá a vállalkozás elemzése volt: külső és belső környezetének elemzése, a célcsoportok meghatározása, marketing mix és SWOT elemzés készítése. Ehhez segítségül hívtam a tanulmányaim alatt szerzett tudásomat. A makrokörnyezet megismerését külső környezeti, azaz STEEP elemzéssel és fogyasztók magatartásának elemzésével értem el, illetve trendeket is vizsgáltam. A makrokörnyezet felvázolásához versenyhelyzet elemzést (Porteri modell), és belső környezeti elemzést készítettem. A célcsoportok meghatározását, illetve a marketing mixet konkrét stratégia felvázolás keretein belül elemeztem. Ezen célomat végül SWOT elemzéssel valósítottam meg. Következő célom a fogyasztói magatartás vizsgálata volt a mágnes horgászattal kapcsolatban. Ezt egy online kérdőíven keresztül és annak válaszainak vizsgálatával értem el. Ennek néhány kérdésének megírására segítségül hívtam a tulajdonosokkal készített mélyinterjúmból az egyik kérdésemre adott válaszukat. Figyelembe vettem a két alapítótag igényeit, ezzel is segítettem vállalkozásukat. Végső célomat, hogy fejlesztési javaslatokat tegyek a cégnek a primer kutatásom válaszainak vizsgálatával valósítottam meg. Mivel ezeket főként a fogyasztói magatartás vizsgálatából eredő válaszokkal tettem meg, ezért a jövőben reményeim szerint marketingstratégiájuk felállítása esetén kutatásom segítségükre lesz.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fejlődési lehetőségek, fogyasztói magatartás, makrokörnyezet, mágnes horgászat, mikrokörnyezet, vállalkozás elemzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 08. 09:08 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 08. 09:08 |
Actions (login required)
Tétel nézet |