A Netflix sikerhez vezető lépései

Borics Kinga (2021) A Netflix sikerhez vezető lépései. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Borics Kinga.pdf] PDF
Szakdolgozat_Borics Kinga.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban célom a streaming piac és trendjeinek, valamint a Netflix üzleti modelljének, stratégiai döntéseinek és vállalati kultúrájának megismerése, illetve ezek alapján olyan alapvető és lényeges stratégiai lépések meghatározása, amelyek alapján egy cég igazán sikeressé válhat. Stratégiai és üzleti döntések vizsgálatához a Business Model Canvas-t alkalmazom, mely 9 szemponton keresztül vezet végig egy cég legfontosabb jellemzőin. Annak érdekében, hogy igazán fontos meghatározásokat tehessek, a BMC módszerrel a Netflix üzleti tervét egy másik vállalattal állítom párhuzamba, ehhez az HBO streaming szolgáltatására esett a választásom. A Netflix szervezeti felépítésének vizsgálatához a vezérigazgató, Reed Hastings által megfogalmazott 6 lépést, valamint a kultúra fenntartásához szükséges 3 módszert mutatom be és elemzem. Szakdolgozatom fő kutatási kérdése tehát, hogy milyen okok, döntések állnak a Netflix óriási globális sikerének és folyamatos fejlődésének hátterében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Business Model Canvas, netflix, stratégiai döntés, streaming, vállalati kultúra
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:08
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet