Tóth Flóra (2021) A Festék Csodák Kft. festék- és építőipari szaküzletének közösségi média stratégiája a megváltozott COVID19 világjárvány alatt és ennek hatása a fogyasztói döntéshozatalban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
TothFlora-JHSUDA-A Festék Csodák Kft. festék- és építőipari szaküzletének közösségi média stratégiája a megváltozott COVID19 világjárvány alatt és ennek hatása a fogyasztói döntéshozatalban.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájául munkahelyemhez és munkakörömhöz illő témát választottam. Jelenleg a Festék Csodák Kft.-nél dolgozok, mint Marketing és PR ügyintéző, tehát a közösségi média platformok kezelése is a feladataim közé tartozik csakúgy, mint a kampányok megtervezése és lebonyolítása. A koronavírus világjárvány teljes egészében forgatta fel az életünk ritmusát, nem történt ez másként a kereskedelemben sem. Új stratégiát kellett megalkotni, mely az online felületek lehetőségeit aknázza ki. A célközönségünk nagy számban történő elérése volt a cél, valamint az, hogy aktivizáljuk vásárlóinkat, vásárlásra késztessük őket posztjaink által. Ez a probléma globális kiterjedésű, hiszen a legtöbb kereskedelmi egységnek módosítania kellett az eddigi, jól bevált marketingstratégiáján. Az offline hirdetések mindinkább háttérbe szorultak, hiszen a szabadidős tevékenységek korlátozása miatt nem tartózkodtak a célközönség tagjai a közterületeken. Emiatt az ATL eszközökön belül a szabadtéri reklámeszközök, illetve néhány területen az újság jelentősen háttérbe szorult. A megoldás ebben a válságos helyzetben az online felületek lehetőségeinek kiaknázása volt mindenki számára. A közösségi média által szélesebb körben lehet elérni és aktivizálni a potenciális vásárlókat, ezáltal népszerűsíteni az adott vállalatot. A versenytársainknál is megfigyelhető stratégia volt az online térhódítás, valamint a hirdetési lehetőségek megragadása. Új eszközökkel és szemlélettel kellett felhívnunk magunkra a figyelmet, egy teljesen új tartalomnaptárat létrehozva. Több kereskedelmi vállalatnál is megfigyelhető, hogy az eddigi aktivitás növelés helyett az elérés növelésére tértek át a marketingben. A szavazós és játékos posztokat felváltották a Facebookon a termékismertetők és a nyereményjátékok, kuponok megosztása.Kérdőíves kutatásomban arra kerestem a választ, hogy a megváltozott marketingkommunikációs stratégiánk miképpen hatott követőinkre, illetve potenciális vásárlóinkra. Továbbá véleményüket kértem ki abban is, hogy milyen tartalmakkal találkoznának legszívesebben a közösségi média felületeken, hogy a jövő évre egy olyan stratégiát tudjak megtervezni, mely követőink igényeihez alkalmazkodik.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, közösségi média, marketing terv, marketingkommunikáció, vállalkozás marketingstratégiája |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 08. 09:08 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 08. 09:08 |
Actions (login required)
Tétel nézet |