A Festék Csodák Kft. festék- és építőipari szaküzletének közösségi média stratégiája a megváltozott COVID19 világjárvány alatt és ennek hatása a fogyasztói döntéshozatalban

Tóth Flóra (2021) A Festék Csodák Kft. festék- és építőipari szaküzletének közösségi média stratégiája a megváltozott COVID19 világjárvány alatt és ennek hatása a fogyasztói döntéshozatalban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of TothFlora-JHSUDA-A Festék Csodák Kft. festék- és építőipari szaküzletének közösségi média stratégiája a megváltozott COVID19 világjárvány alatt és ennek hatása a fogyasztói döntéshozatalban.pdf] PDF
TothFlora-JHSUDA-A Festék Csodák Kft. festék- és építőipari szaküzletének közösségi média stratégiája a megváltozott COVID19 világjárvány alatt és ennek hatása a fogyasztói döntéshozatalban.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájául munkahelyemhez és munkakörömhöz illő témát választottam. Jelenleg a Festék Csodák Kft.-nél dolgozok, mint Marketing és PR ügyintéző, tehát a közösségi média platformok kezelése is a feladataim közé tartozik csakúgy, mint a kampányok megtervezése és lebonyolítása. A koronavírus világjárvány teljes egészében forgatta fel az életünk ritmusát, nem történt ez másként a kereskedelemben sem. Új stratégiát kellett megalkotni, mely az online felületek lehetőségeit aknázza ki. A célközönségünk nagy számban történő elérése volt a cél, valamint az, hogy aktivizáljuk vásárlóinkat, vásárlásra késztessük őket posztjaink által. Ez a probléma globális kiterjedésű, hiszen a legtöbb kereskedelmi egységnek módosítania kellett az eddigi, jól bevált marketingstratégiáján. Az offline hirdetések mindinkább háttérbe szorultak, hiszen a szabadidős tevékenységek korlátozása miatt nem tartózkodtak a célközönség tagjai a közterületeken. Emiatt az ATL eszközökön belül a szabadtéri reklámeszközök, illetve néhány területen az újság jelentősen háttérbe szorult. A megoldás ebben a válságos helyzetben az online felületek lehetőségeinek kiaknázása volt mindenki számára. A közösségi média által szélesebb körben lehet elérni és aktivizálni a potenciális vásárlókat, ezáltal népszerűsíteni az adott vállalatot. A versenytársainknál is megfigyelhető stratégia volt az online térhódítás, valamint a hirdetési lehetőségek megragadása. Új eszközökkel és szemlélettel kellett felhívnunk magunkra a figyelmet, egy teljesen új tartalomnaptárat létrehozva. Több kereskedelmi vállalatnál is megfigyelhető, hogy az eddigi aktivitás növelés helyett az elérés növelésére tértek át a marketingben. A szavazós és játékos posztokat felváltották a Facebookon a termékismertetők és a nyereményjátékok, kuponok megosztása.Kérdőíves kutatásomban arra kerestem a választ, hogy a megváltozott marketingkommunikációs stratégiánk miképpen hatott követőinkre, illetve potenciális vásárlóinkra. Továbbá véleményüket kértem ki abban is, hogy milyen tartalmakkal találkoznának legszívesebben a közösségi média felületeken, hogy a jövő évre egy olyan stratégiát tudjak megtervezni, mely követőink igényeihez alkalmazkodik.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: fogyasztói magatartás, közösségi média, marketing terv, marketingkommunikáció, vállalkozás marketingstratégiája
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:08
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet