A (túl)fogyasztás pszichológiája

Volentics Julianna (2021) A (túl)fogyasztás pszichológiája. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Volentics Julianna (JJC8SG) - SZAKDOLGOZAT - A (túl)fogyasztás pszichológiája - 2021.12.05..pdf] PDF
Volentics Julianna (JJC8SG) - SZAKDOLGOZAT - A (túl)fogyasztás pszichológiája - 2021.12.05..pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (8MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a fogyasztói társadalomra ható pszichológiai manipulációkat részletesen megvizsgáljuk, mindezt történelmi háttérrel támogatva és primer kutatással színesítve támasztjuk alá. Az olajválsággal és annak hatásaival kezdünk, majd áttérünk az első fő témakörre, ami a marketing. A marketinget pszichológiai szempontok szerint elemezzük, modern szemmel (4E), majd áttérünk a legfőbb témakörünkre ami a fogyasztói társadalom. Kitérünk a neoklasszikus közgazdasági modellekre, majd a makroökonómiai kitérő után áttérünk a túlfogyasztás és a túlköltekezésre. Olyan aktuális információkkal folytatjuk mint a jelenleg zajló pandémia, majd a második részben az externáliák hatására térünk ki a globális éghajlatváltozást és a környezetgazdaságtant elemezve. Szó esik az újrahasznosításról és az arra való öszönzésről visszakanyarodva a fő vonalhoz, pedig a fogyasztói magatartást és a befolyásoló döntéseket vesszük górcső alá. Szakdolgozatomat egy primer kutatás színesíti, amely rendkívül izgalmas eredményeket hozott.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fogyasztói társadalom, marketing, pszichológia, reklám, válság
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:07
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet