Az elektromos autók térhódításának lehetséges gazdasági és üzleti következményei – Autóipari kitekintés

Sághy Bence (2021) Az elektromos autók térhódításának lehetséges gazdasági és üzleti következményei – Autóipari kitekintés. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Sághy Bence (QNH4Y4) szakdolgozat -Az elektromos autók térhódításának lehetséges gazdasági és üzleti következményei – Autóipari kitekintés.pdf] PDF
Sághy Bence (QNH4Y4) szakdolgozat -Az elektromos autók térhódításának lehetséges gazdasági és üzleti következményei – Autóipari kitekintés.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Az emberek az elektromos járműveket, illetve az elektromosságot, mint technológiát, több mint száz éve ismerik. Napjainkban a benzinmotoros járművek használatának negatív következményei egyértelműek lettek: a környezetszennyezés és a zajszennyezés megjelenése, a közlekedési hálózatok túlterheltsége. Az elektromos járművek ezekre a problémákra igyekeznek rövid időn belül megoldást találni.A dolgozatomban arra próbáltam választ találni, hogy Európa-szerte terjedő elektromos gépkocsik gyártása és üzemeltetése átalakítja-e az egyes autóipari szegmenseket, és ez hogyan hat a szegmensek résztvevőire.  Az elektromos autók gyártására való teljes átállás új vállaltok számára is lehetőséget teremt az autóipar kapcsolódására. Több új szegmens tud bekapcsolódni az autóiparba; ami ebből már egyértelműen látszik, az az, hogy akkumulátorgyártó cégek szerepe megnő, és hogy nagy erőkkel kezdtek a cégek az akkumulátor újrahasznosításával is foglalkozni. Ahhoz, hogy az elektromos autók széles körben, biztonsággal használhatóak legyenek a belföldi és a nemzetközi közlekedésben, töltőhálózat-lefedettséget kell kiépíteni. Kulcsfontosságú, hogy az éttermek, szállodák, nagyobb irodakomplexumok is biztosítsanak a vendégeik, illetve alkalmazottjaik számára megfelelő töltési lehetőséget, az egyes töltő kutak közötti távolságok pedig a lehető legkisebbre csökkenjenek, lehetőséget biztosítva ezzel a probléma mentes tovább haladásra, ezáltal elkerülve a megtehető hatótáv okozta kételyeket.A teljes átállásnak árnyoldalaival is találkozhattunk, mert az elektromos autók kevesebb alkatrészből állnak ráadásul az alkatrészeik nagyrésze kisebb eséllyel hibásodnak meg, amiből következik, hogy kevesebb munkaerőre lesz szükség a gyártósorokon és az autó szervizekben, amely új bevételi források keresése felé irányítja ezeket a szegmenseket. Ezt ellensúlyozza, hogy több nagy cég kapcsolódott be a technológiaváltásba, akik közül többen Magyarországot választották üzemeik létesítésére, így esélyünk van összességében előnyös helyzetbe jutni az gépjárműipar átalakulásával. A dolgozatomból és az általam végzett kutatásokból kiderül, hogy az elektromos autók gyártása, értékesítése már az elkövetkezendő néhány évben drasztikus mértékben alakítja át az egyes szegmenseket, amely egyes nyugat európai országok esetében már el is indult és érezhető, fellendítő hatást gyakorol az ország gazdaságára az új innovációknak és fejlesztéseknek köszönhetően.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Butti Balázs
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Miskolczi Tibor András
Belső
Mestertanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autó, autóipar, elektromos áram, feltöltés, környezettudatosság, közlekedés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:07
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet