Az Instagram influencerek és szponzorált tartalmaik hatásai a fiatal nők testképére

Sárai Anna (2021) Az Instagram influencerek és szponzorált tartalmaik hatásai a fiatal nők testképére. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Sárai Anna_ Szakdolgozat.pdf] PDF
Sárai Anna_ Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban számos fiatal nő elégedetlen önmagával, s ahelyett, hogy a megoldást az önelfogadásban keresnék, mindig inkább igyekeznek megfelelni az irányukba táplált elvárásoknak. Nap mint nap találhatjuk magunkat szembe olyan cikkekkel, melyek arról szólnak, hogy már egészen fiatal lányok is szépészeti beavatkozásokon szeretnének átesni, fogyókúráznak, hogy megfeleljenek a társadalmi elvárásoknak vagy éppen saját magukat túlhajszolva edzenek az idealizált alak elérésének érdekében. Szintén nem ritka jelenség, hogy az említettekkel hasonló tartalmakkal találkozunk a közösségi médiában is. Az Instagram az egyik legnépszerűbb social media platform, melyen a fiatal lányok és nők többsége jelen van, aktívan használja. Az elmúlt években a felületen folyamatosan nőtt az influencerek száma, akik a hétköznapi emberek közvetlenségével adnak tanácsokat követőiknek mindennapi témákban. A dolgozat fő kérdése: „Miként hat az influencerek valamint az általuk közvetített Instagram hirdetések idealizált világa, megjelenése a 18-30 éves fiatal nőkre?”, valamint ennek alkérdése: „Hogyan kapcsolódik össze a fiatal nők testképe, önbecsülése az influencer marketinggel?”.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Harsányi Dávid
Belső
főiskolai docens; Marketing Tanszék; KKK
Kenesei Gábor
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: influencer, Instagram, közösségi média, marketing, önbecsülés, testkép
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:07
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet