A digitális marketing és az influencer marketing hatása a fogyasztói magatartásra, az esztétikai beavatkozások tekintetében

Buzai Eszter (2021) A digitális marketing és az influencer marketing hatása a fogyasztói magatartásra, az esztétikai beavatkozások tekintetében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Buzai Eszter Szakdolgozat 2021.pdf] PDF
Buzai Eszter Szakdolgozat 2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (980kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom célja, hogy bemutassam a digitális marketing eszközeit, ezen belül pedig az influencer marketinget, mivel véleményem szerint ez az online marketing egyik legjelentősebb eszköze. Továbbá az online marketing hatását szeretném vizsgálni a szépségiparra fókuszálva. A szépségiparban rengeteg új trend jelent meg és a közösségi médiás felületeket szinte már elárasztják az ezzel kapcsolatos reklámok és hirdetések. Egyrészről arra lennék kíváncsi, hogy milyen hatása van az online média felületeken megjelenő influencer marketingnek, másrészről hogyan befolyásolhat egy egyént az általa kedvelt véleményvezér. Miért vesznek meg egy bizonyos terméket, vagy vesznek igénybe bizonyos szépségipari szolgáltatásokat. Emellett a dolgozat másik fontos célja, hogy alá tudjam támasztani, hogy a szépségiparban tevékenykedő szolgáltatóknak kifizetődő ezt a fajta digitális marketing eszközt alkalmazni. Szeretném megtudni mi módon befolyásol egy influencer, illetve, hogy a szépségipari szolgáltatók miért választanak influencert és nem más médiumot a reklámozásra. A kutatásomhoz szeretnék egy pár mélyinterjút készíteni egy plasztikai sebésszel, akinek a fő profilja az esztétikai beavatkozások és kozmetikai kezelések. Ezek a kezelések és kisebb nem műtéti beavatkozások napjainkra már kimondottan népszerűvé váltak. Szeretném megtudni, hogy ő alkalmaz-e influencer marketinget, illetve, ha az online reklám eszközeinek hatékonyságát kellene mérni, melyik lenne számára a legkifizetődőbb. Továbbá szeretnék kérdőívet összeállítani, ahol az emberek véleményét és hozzáállását vizsgálom az esztétikai beavatkozásokkal kapcsolatban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitalizáció, e-marketing - elektronikus marketing, internetes reklám(ok), közösségi média, marketing, online marketing, online reklám, reklámpszichológia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:07
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet