Magyar új-személyautó piac helyzete, különös tekintettel a Nissan autómárkára

Verebes Tamás (2021) Magyar új-személyautó piac helyzete, különös tekintettel a Nissan autómárkára. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of verebes_tamás_2021dec_publikus.pdf]
Előnézet
PDF
verebes_tamás_2021dec_publikus.pdf

Download (1MB) | Előnézet
[thumbnail of nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2021.pdf] PDF
nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (85kB)
[thumbnail of Mellékletek.zip] Archive (ZIP)
Mellékletek.zip

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat első részében bemutatásra került az autóipar rövid történelme különös tekintettel a Nissan márkára, a jelenlegi autóipari trendek, illetve az autóipar 2020-2021-es helyzete. A 2020/2021-es években több kihívással is szembe kellett néznie a globális autóiparnak, ugyanis a COVID-19 járvány alapvető gazdasági visszaesést hozott világszerte. Európai szinten 23.7 %-os visszaesés, magyarországi viszonylatban 18.92 %-os visszaesés volt tapasztalható az új autók forgalomba helyezési számaiban 2019-ről 2020-ra, derült ki a szakértő kollégák mélyinterjúk során adott válaszaiból.Természetesen a pandémia más szegmenseit is érintette az autóiparnak. A lezárások idején számos nagy autógyár kényszerült leállítani a termelést, így a félvezető gyártók, a növekvő keresletet kiszolgálva, átálltak a szórakoztató-elektronikai cikkek számára elengedhetetlen chip-ek gyártására. Amikor az autópari gyártási volumen visszatért a normális keretek közé, a félvezető hiány soha nem látott méreteket öltött. A Nissan márkát kevésbé érintette ez a hiány, ugyanis nem voltak gyárleállások, nem úgy, mint számos konkurens márka esetében. Lokális szinten körülbelül 700-800 autó nem került legyártásra, illetve inkább a számos chipet igénylő technológiák elérhetősége, ami erősen korlátozott, mint például a teljesen digitális kijelző alapú műszerfal egység.A mélyinterjú során választ kaptam az utolsó felállított hipotézisre is, miszerint a Nissan modellpalettája valóban át fog alakulni az elektromobilitás hatására, mivel 2023-ra többségben elektromos meghajtású modellek lesznek a kínálatban. Így a felállított hipotézisek mindegyikét sikerült alátámasztani a kutatás során. A dolgozat legfőbb része a magyar személyautópiac helyzetével foglalkozott, amely során legfőképpen a 2019-es évet hasonlítottam össze a 2020-as év eredményeivel, mivel így egy gazdasági értelemben eseménytelen évet (2019) tudtam összehasonlítani egy világjárvánnyal nehezített évvel (2020). Az elemzések során egyértelműen látszott, hogy a 2020-as piaci volumenek visszaestek a 2019-eshez képest, a pontos okaira pedig a mélyinterjúk során kerestem választ.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Járai Henrik
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Kopcsay László
Belső
óraadó tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autóipar, gépjármű értékesítés, magyar autópiac, mobilitás, Nissan
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:06
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:06
URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/38572 URI: http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/38572

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet