Verebes Tamás (2021) Magyar új-személyautó piac helyzete, különös tekintettel a Nissan autómárkára. Külkereskedelmi Kar.
Előnézet |
PDF
verebes_tamás_2021dec_publikus.pdf Download (1MB) | Előnézet |
PDF
nyilatkozat-a-szakdolgozat-statuszarol-nyilvanos-bizalmas-2021.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (85kB) |
|
Archive (ZIP)
Mellékletek.zip Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat első részében bemutatásra került az autóipar rövid történelme különös tekintettel a Nissan márkára, a jelenlegi autóipari trendek, illetve az autóipar 2020-2021-es helyzete. A 2020/2021-es években több kihívással is szembe kellett néznie a globális autóiparnak, ugyanis a COVID-19 járvány alapvető gazdasági visszaesést hozott világszerte. Európai szinten 23.7 %-os visszaesés, magyarországi viszonylatban 18.92 %-os visszaesés volt tapasztalható az új autók forgalomba helyezési számaiban 2019-ről 2020-ra, derült ki a szakértő kollégák mélyinterjúk során adott válaszaiból.Természetesen a pandémia más szegmenseit is érintette az autóiparnak. A lezárások idején számos nagy autógyár kényszerült leállítani a termelést, így a félvezető gyártók, a növekvő keresletet kiszolgálva, átálltak a szórakoztató-elektronikai cikkek számára elengedhetetlen chip-ek gyártására. Amikor az autópari gyártási volumen visszatért a normális keretek közé, a félvezető hiány soha nem látott méreteket öltött. A Nissan márkát kevésbé érintette ez a hiány, ugyanis nem voltak gyárleállások, nem úgy, mint számos konkurens márka esetében. Lokális szinten körülbelül 700-800 autó nem került legyártásra, illetve inkább a számos chipet igénylő technológiák elérhetősége, ami erősen korlátozott, mint például a teljesen digitális kijelző alapú műszerfal egység.A mélyinterjú során választ kaptam az utolsó felállított hipotézisre is, miszerint a Nissan modellpalettája valóban át fog alakulni az elektromobilitás hatására, mivel 2023-ra többségben elektromos meghajtású modellek lesznek a kínálatban. Így a felállított hipotézisek mindegyikét sikerült alátámasztani a kutatás során. A dolgozat legfőbb része a magyar személyautópiac helyzetével foglalkozott, amely során legfőképpen a 2019-es évet hasonlítottam össze a 2020-as év eredményeivel, mivel így egy gazdasági értelemben eseménytelen évet (2019) tudtam összehasonlítani egy világjárvánnyal nehezített évvel (2020). Az elemzések során egyértelműen látszott, hogy a 2020-as piaci volumenek visszaestek a 2019-eshez képest, a pontos okaira pedig a mélyinterjúk során kerestem választ.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) | ||
---|---|---|---|
Kulcsszavak: | autóipar, gépjármű értékesítés, magyar autópiac, mobilitás, Nissan | ||
SWORD Depositor: | Archive User | ||
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User | ||
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 08. 09:06 | ||
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 08. 09:06 | ||
URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/38572 | URI: | http://dolgozattar.uni-bge.hu/id/eprint/38572 |
Actions (login required)
Tétel nézet |