A HUPX Zrt. marketingkommunikációs tevékenységének átfogó elemzése

Mayer Viktória Dóra (2021) A HUPX Zrt. marketingkommunikációs tevékenységének átfogó elemzése. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat_Mayer Viktória Dóra.pdf] PDF
Záródolgozat_Mayer Viktória Dóra.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatom témájául a HUPX Zrt. marketingkommunikációs tevékenységének átfogó elemzését választottam, hogy bemutassam a magyar villamosenergia-piac felépítését és működésének sajátosságait a marketingkommunikáción keresztül. A gyakornoki munkám során a HUPX Zrt.-nél mély betekintést nyerhettem egy magyar és a közép-kelet-európai régióban vezető pozíciót betöltő cég marketing tevékenységeibe és alapvető célom, hogy az itt tanultakat statisztikai, online kommunikációt elemző negyedéves adatokkal alátámasztva elemezzem és ismertessem. A témaválasztásom fő okát és a téma aktualitását is fontosnak tartom megemlíteni, ugyanis a villamosenergia-piac vizsgálata különösen helytálló téma napjainkban is, mert működésére és a piacon résztvevő cégek tevékenykedésére mindig szükség lesz, úgymint az energiára és a marketingre is, így ennek az összefüggéséről és megjelenéséről fogok részletes elemzést alkotni egy konkrét magyar cég mindennapos marketing tevékenységén keresztül. A témám feldolgozásában főként a villamosenergia-piac magyarországi helyzetét fogom szemléltetni, néhány nemzetközi versenytárs és cég adataival kiegészítve. A záródolgozat felépítését tekintve, elsősorban a téma ismertetésénél és elemzésénél előtérbe helyezem a HUPX Zrt.-t (HUPX Magyar Szervezett Villamosenergia-piac Zártkörűen Működő Részvénytársaságot), mint szakmai gyakorlati helyemet. Ezáltal egy érthetőbb magyarázatot adva a villamosenergia-piac sajátos működésébe, a cég marketingstratégiáján - marketingkommunikációján és megjelenésén keresztül. Központi célom, hogy kiemeljem ennek a specifikus ágazatnak és cégnek a marketingkommunikációját és stratégiáját, emellett bemutassam a cég struktúráját és sajátosságait, emellett az adatait elemezzem. Valamint, hogy miben különbözik a többi magyar és nemzetközi cégtől, akik ezen a területen tevékenykednek és mindezt hazai statisztikai adatokkal alátámasztva fogom ezt követően részletezni. A területet bemutatva és összehasonlító elemzést végezve fogok mélyreható analízist nyújtani a villamosenergia-piacon résztvevő további szereplők megjelenéséről és mindezen versenytársak tevékenységéről.  Ebből kifolyólag a lehető legjobb betekintést nyerve a villamosenergia-piac életébe, méghozzá ennek működésének az áramtőzsdén, hiszen a HUPX Zrt. az áramtőzsdén keresztül kereskedik villamosenergiai termékekkel.  A HUPX Zrt.-nél töltött marketing gyakornoki munkám során több tevékenységi területet érintettem, például a cégcsoport arculat frissítési projektjének kezdetében, a közösségi média csatornák kezelésében és azok eredményeinek rendszeres mérésében és negyedéves elemzésében, kampány és rendezvény tervezésben és szervezésben, emellett napi szinten figyeltem a nemzetközi energiapiacok legfontosabb híreit. Az említett példák megvalósulását fogom megemlíteni és bemutatni a gyakorlatban, a megszerzett tapasztalattal és az újonnan megismert és hasznosított információimmal. Az elméleti marketing tudást kiegészítve annak gyakorlati megjelenésével, egy kiemelkedő szinten működő vállalati kultúra ötvözetében ismerhettem és tanulhattam meg.     Olyan kérdésekre is keresem választ a szakdolgozatomban, mint például, ezen a területen mennyivel specifikusabb a marketingkommunikáció, illetve melyek a megvalósulási formái a gyakorlatban. Hogyan lehet hatékonyan és sikeresen egy cég marketingtevékenységeit végrehajtani és ehhez milyen tervezésre van szükség. Egy átfogó képet és elemzést szeretnék kapni a magyar villamosenergia-piac kiemelkedő szereplőjéről, a HUPX Zrt.-ről és arról, hogy mivel és hogyan érte el a cég a vezetői szerepet a magyar, illetve a közép-kelet-európai régióban. Mindemellett, arról is szót ejtek, hogyan tud egy cég kiemelkedni a marketingkommunikációját és tevékenységét illetően a piacon és a versenytársak közül és hogyan érintik a digitális kommunikáció elemei. Ezenfelül azt is tanulmányozni és részletezni fogom, hogyan és milyen módon vesz részt a cég a közösségi média platformjain. A közösségi média vonatkozásában az online platformokon való megjelenés fontosságát és lényegét is szemléltetni fogom a reklámpszichológia, illetve a reklámok gazdasági szerepének segítségével. Indokoltnak tartom az online marketing és a marketingkommunikációs eszközök megjelenését, használatát, hatásait és mindennek a szerepét boncolgatni a záródolgozatomban, hiszen napjainkban már elengedhetetlen a cégek megjelenése az online világban, mivel ez a cég és a „fogyasztók” számára is rengeteg új lehetőséget rejteget és nyújt. Nézőpontom szerint az internet kimagaslóan nagy szerepet tölt be társadalmunk életében nagyrészt már mindegyik korcsoportban, így a cégek megjelenése a közösségi média felületeken rendkívül nagy befolyással bír a működésük fellendítésére. Ezt az is bizonyítja, hogy Magyarországon évről évre nő az internetet és a közösségi média platformokat használó felhasználók száma, a magyar internetezők 89%-a ráadásul mindennap internetezik. (rgstudio.hu, 2018.)  Az elméleti marketing tudásomat kiválóan kamatoztathattam a gyakorlatban a cégcsoport marketingtevékenységének megjelenésében, ugyanis a munkafolyamatok széles körében részt vettem és önállóan dolgozhattam projektekben, melynek segítségével is végeztem el a záródolgozatom kutatását.   Összességében elmondható, hogy a HUPX Zrt. marketingtevékenységének művelete hiánytalan, ahogyan az a kutatásom eredményeiben is megmutatkozott, hiszen a pontosan definiált és meghatározott célközönségnek és az őket elérő médiumokban való megjelenés pontos és előre megtervezett, így mondhatjuk, hogy a cég kiemelkedő és vezető szerepe a közép-kelet-európai régióban nem csak az áramtőzsdei tevékenységében, hanem a mindennapos marketingkommunikációjában is helytálló.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Miskolczi Tibor András
Belső
Mestertanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: marketingkommunikáció, marketingstratégiák, marketingtevékenység, online marketing, villamosenergia-piac
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:06
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:06

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet