A közösségi háló szerepe az értékesítésben, az online márkaépítés

Hollósi Laura (2021) A közösségi háló szerepe az értékesítésben, az online márkaépítés. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Hollósi Laura - A közösségi háló szerepe az értékesítésben, az online márkaépítés_2021_Kereskedelem és marketing_nyilatkozat.pdf] PDF
Hollósi Laura - A közösségi háló szerepe az értékesítésben, az online márkaépítés_2021_Kereskedelem és marketing_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája „A közösségi háló szerepe az értékesítésben, az online márkaépítés”, amiben rávilágítottam, hogy a közösségi oldalak milyen szinten befolyásolják az online értékesítést, valamint bizonyítottam, hogy valóban érdemes ezeken az oldalakon hirdetéseket indítani. Értékesítési vállalatoknak miért előnyös a közösségi háló és az ott megjelent aktivitás? Ez a kérdés kísért végig a dolgozatom megírása közben és erre kerestem a választ. De egy vállalatnak nem elegendő szimplán jelen lenni a közösségi média oldalakon. Ezt a hipotézist igyekeztem bebizonyítani és dolgozatomban kifejteni. Kitértem a social média fontosságára és befolyásoló hatására az online értékesítés terén, megvizsgáltam a főbb közösségi média oldalakat, a Facebook-ot, LinkedIn-t és Instagram-ot, valamint részleteztem a social advocacy szerepét és fontosságát is amellett, hogy a generációk viselkedését is figyelembe vettem. Célom volt, hogy megállapítsam a közösségi média oldalakon futó hirdetések milyen hatást gyakorolnak az online értékesítésre, valamint hogyan változott a tendencia az elmúlt évekhez képest. Ehhez kutatásomat online kitölthető kérdőív segítségével végeztem, valamint mélyinterjút készítettem egy marketing szakértővel, aki napi rendszerességgel kezeli egy vállalat social média platformját. A kutatásom eredményeképp elmondható, hogy a vásárlási szokások, ha kis mértékbe is, de megváltoztak. Világossá vált számomra, hogy valóban irányt kell váltaniuk a jelenlegi márkáknak ahhoz, hogy kielégítsék a vásárlók igényeit amellett, hogy versenytársaikhoz képest is előnybe kerüljenek. Továbbá kutatási kérdésemet meg tudtam válaszolni, miszerint a célcsoport elérése, az eladási számok növelése és a márka népszerűsítése érdekében mindenképpen fontos egy kereskedelmi vállalkozás jelenléte a közösségi média oldalakon. Emellett bebizonyíthatóvá vált hipotézisem is. A felhasználóknak nem elegendő a jelenlét a social oldalakon, elvárják a folyamatos aktivitást és azt, hogy ők is be legyenek vonva a márka életébe, úgy érezhessék, hogy részesei lehetnek egy nagyobb közösségnek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Rimóczi Csilla
Külső
Adj.dr-i fok; Marketing Tanszék; KKK
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Máté Zoltán
Belső
főiskolai tanár; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: értékesítés, közösségi háló, közösségi média, márkaépítés, online értékesítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:06
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:06

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet