Online reklámok megjelenésének típusai és helyük a közösségi platformokon

Tóth Annamária (2021) Online reklámok megjelenésének típusai és helyük a közösségi platformokon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat-Tóth Annamária-J5N1Y7-2021.pdf] PDF
Szakdolgozat-Tóth Annamária-J5N1Y7-2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom témája az online reklámok, azon belül is a főbb típusai és megjelenésük a közösségi platformokon. A dolgozatomnak a célja az online reklámok megismerése. Az online reklámok kialakulása, története és típusainak megismerése. Ezen kívül az online reklámok megjelenési helyeinek megismertetése az ismertebb és különbözőbb közösségi médiában. Végül pedig a saját kutatásom bemutatása. Itt a kutatási módszer és a kutatás megismertetése. Majd a hipotézisek felállítása és konzekvenciák levonása és javaslatok tétele. Azért is választottam ezt a témát, mert fontosnak tartottam, hogy olyan témát válasszak, amivel valamilyen szinten tudok azonosulni. Azért is választottam az online reklámokat, mert tudom, hogy az emberek körében alapvetően a reklámok elég megoszlók, de inkább negatív érzéseket vált ki az emberekből. Ezáltal kíváncsi voltam, ténylegesen, hogyan vélekednek a felhasználók az online térben megjelenő reklámokról és azoknak a típusait mennyire ismerik. A szakdolgozatomban kettő hipotézist fogalmaztam meg. Az egyik hipotézis arra irányult, hogy az online reklámok általában negatívként hangzanak és mindenkit csak zavarnak, de valójában az emberek ⅔-a rá szokott kattintani a bejövő reklámokra. A második hipotézisem pedig így szól, a Covid idején az online reklámok szerepe jóval jelentősebb lett, mint előtte ugyanis nem jártunk boltokba, ahol reklámokat láttunk volna ezért nagyobb fókuszt kaptak az online reklámok. Ezeket a hipotéziseket egy primer kutatással, azon belül is online kérdőíves megkérdezéssel próbáltam alátámasztani, vagy akár cáfolni. A kutatásomat egy hétköznapi témában csináltam, de ugyan akkor pedig érdekes és meglepő eredmények születtek néhány kérdésnél. Ezért a primer kutatás egyik leggyakoribb formáját a megkérdezést, azon belül is az online kérdőíves megkérdezést választottam kutatási módszernek. Azért is választottam ezt a megkérdezési formát, mert ezzel, sokkal jobban célzottan, olyan adatokat mutatnak meg a témával kapcsolatban, amik érdekesek és számottevők lehetnek. A kérdőíves megkérdezésnél, azért is az online megkérdezést választottam, mert gyorsan és egyszerűen tudtam látni az eredményeket és a megkérdezetteknek is egyszerűbb volt a kérdőív kitöltése. A kutatásom célja az, hogy a fogyasztók miképpen viszonyulnak a mai világban az online reklámokhoz és kitérve a pandémiás időszak alatt is. Hipotéziseimben, a kérdőívemmel arra kerestem a választ és voltam kíváncsi, hogy az emberek hány %-ka kattint rá online reklámra az interneten. Másik hipotézisemben pedig, arra kerestem a választ, hogy a pandémiás időszakban az emberek sokkal fókuszáltabban figyelték-e az online reklámokat. Az online kérdőívemet 118-an töltötték ki. Amiből 70,3 % női kitöltő volt, ezen kívül a 18-24 éves korosztályból volt a legtöbb válaszadó.  Alapjáraton a kérdőívemben érdekes és meglepő válaszok születtek. Ezért, számomra is voltak meglepő válaszok például, hogy a kitöltők körülbelül 46%-a rákattint egy adott reklámra az interneten, amikor azt érdekesnek találja. Tehát nem minden reklám idegesítik és zavarják a felhasználókat. Igen is vannak számukra is tetsző és vonzó reklámok. De voltak olyan válaszok is akik, semmilyen formában nem szeretik az e fajta reklámokat és azt szeretnék, ha teljes mértékben eltűnnének, de volt olyan, aki azt írta, hogy szeret magától dönteni, a vásárlásnál nem másnak a befolyásolására.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Kinszki Fruzsina Annamária
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Zarándné Dr. Vámosi Kornélia Erzsébet
Belső
egyetemi adjunktus; Marketing Tanszék; KKK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bannerek, kutatás, online, primer, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:05
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet