Online reklámok megjelenésének típusai és helyük a közösségi platformokon

Tóth Annamária (2021) Online reklámok megjelenésének típusai és helyük a közösségi platformokon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat-Tóth Annamária-J5N1Y7-2021.pdf] PDF
Szakdolgozat-Tóth Annamária-J5N1Y7-2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom témája az online reklámok, azon belül is a főbb típusai és megjelenésük a közösségi platformokon. A dolgozatomnak a célja az online reklámok megismerése. Az online reklámok kialakulása, története és típusainak megismerése. Ezen kívül az online reklámok megjelenési helyeinek megismertetése az ismertebb és különbözőbb közösségi médiában. Végül pedig a saját kutatásom bemutatása. Itt a kutatási módszer és a kutatás megismertetése. Majd a hipotézisek felállítása és konzekvenciák levonása és javaslatok tétele. Azért is választottam ezt a témát, mert fontosnak tartottam, hogy olyan témát válasszak, amivel valamilyen szinten tudok azonosulni. Azért is választottam az online reklámokat, mert tudom, hogy az emberek körében alapvetően a reklámok elég megoszlók, de inkább negatív érzéseket vált ki az emberekből. Ezáltal kíváncsi voltam, ténylegesen, hogyan vélekednek a felhasználók az online térben megjelenő reklámokról és azoknak a típusait mennyire ismerik. A szakdolgozatomban kettő hipotézist fogalmaztam meg. Az egyik hipotézis arra irányult, hogy az online reklámok általában negatívként hangzanak és mindenkit csak zavarnak, de valójában az emberek ⅔-a rá szokott kattintani a bejövő reklámokra. A második hipotézisem pedig így szól, a Covid idején az online reklámok szerepe jóval jelentősebb lett, mint előtte ugyanis nem jártunk boltokba, ahol reklámokat láttunk volna ezért nagyobb fókuszt kaptak az online reklámok. Ezeket a hipotéziseket egy primer kutatással, azon belül is online kérdőíves megkérdezéssel próbáltam alátámasztani, vagy akár cáfolni. A kutatásomat egy hétköznapi témában csináltam, de ugyan akkor pedig érdekes és meglepő eredmények születtek néhány kérdésnél. Ezért a primer kutatás egyik leggyakoribb formáját a megkérdezést, azon belül is az online kérdőíves megkérdezést választottam kutatási módszernek. Azért is választottam ezt a megkérdezési formát, mert ezzel, sokkal jobban célzottan, olyan adatokat mutatnak meg a témával kapcsolatban, amik érdekesek és számottevők lehetnek. A kérdőíves megkérdezésnél, azért is az online megkérdezést választottam, mert gyorsan és egyszerűen tudtam látni az eredményeket és a megkérdezetteknek is egyszerűbb volt a kérdőív kitöltése. A kutatásom célja az, hogy a fogyasztók miképpen viszonyulnak a mai világban az online reklámokhoz és kitérve a pandémiás időszak alatt is. Hipotéziseimben, a kérdőívemmel arra kerestem a választ és voltam kíváncsi, hogy az emberek hány %-ka kattint rá online reklámra az interneten. Másik hipotézisemben pedig, arra kerestem a választ, hogy a pandémiás időszakban az emberek sokkal fókuszáltabban figyelték-e az online reklámokat. Az online kérdőívemet 118-an töltötték ki. Amiből 70,3 % női kitöltő volt, ezen kívül a 18-24 éves korosztályból volt a legtöbb válaszadó.  Alapjáraton a kérdőívemben érdekes és meglepő válaszok születtek. Ezért, számomra is voltak meglepő válaszok például, hogy a kitöltők körülbelül 46%-a rákattint egy adott reklámra az interneten, amikor azt érdekesnek találja. Tehát nem minden reklám idegesítik és zavarják a felhasználókat. Igen is vannak számukra is tetsző és vonzó reklámok. De voltak olyan válaszok is akik, semmilyen formában nem szeretik az e fajta reklámokat és azt szeretnék, ha teljes mértékben eltűnnének, de volt olyan, aki azt írta, hogy szeret magától dönteni, a vásárlásnál nem másnak a befolyásolására.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: bannerek, kutatás, online, primer, reklám
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 08. 09:05
Utolsó módosítás: 2022. Már. 08. 09:05

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet