Wittmann Marcell Attila (2022) A digitalizáció hatása a kiskereskedelmi szektor ügyfélkapcsolati-menedzsment módszereire. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT_WITTMANN_MARCELL_ATTILA_HB9QAB.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Április 13.. Download (1MB) |
|
PDF
TITKOSÍTÁSI_KÉRELEM_WITTMANN_MARCELL_ATTILA_HB9QAB.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (295kB) |
|
PDF
BA_O_WITTMANN_MARCELL_ATTILA.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Április 13.. Download (334kB) |
Absztrakt (kivonat)
A digitalizáció a kiskereskedelmi szektorban is jelentősen átalakította az általánosüzleti folyamatokat, és számos innovatív megoldás került bevezetésre, melyek abevásárlási folyamatra is hatással voltak. Az üzletekben alkalmazott digitális eszközökön,valamint a kereskedelmi tevékenység online térbe történő bővítésén kívül, azügyfélkezelési folyamatok is jelentős változáson mentek keresztül. A CRM rendszerekbevezetésével és a vásárlói hűségprogramok megjelenésével a vállalatok azonosítanitudják ügyfeleiket, a tranzakciós adatok elemzésével pedig személyre szabottkedvezmények nyújthatók, melyek növelik a vásárlói lojalitást.Munkám során bemutatom a magyar kiskereskedelmi szektort és az üzletláncokáltal alkalmazott digitális megoldásokat. Részletes elemzésnek vetem alá a nagyvállalatiCRM rendszereket, valamint a vásárlói mobilapplikációkat, és azok üzleti vonatkozásait.A digitális hűségprogramok és az informatikai rendszerek mélyreható bemutatása után azügyfél oldalról folytatom a feltárást, és azt vizsgálom, hogy a vásárlók is hasonlóan nagyelőnyként tekintenek-e a vásárlói mobilapplikációkra, mint az alkalmazó vállalatok. Afogyasztók véleményét kérdőív formájában gyűjtöm össze, melyben az általános vásárlóiszokásaikra, a digitális irányultságukra, valamint a vásárlói mobilapplikációkmegítélésére és azok funkcióira vonatkozóan találnak kérdéseket. A beérkezett válaszok,valamint a hipotézisek értékeléséhez szükséges statisztikai elemzések értelmében amegkérdezett vásárlók is valódi előnyként tekintenek a vásárlói mobilapplikációkra, ésnyitottak a digitális megoldásokra.Kulcsszavak: CRM rendszerek, digitalizáció, ügyfélkapcsolat menedzsment,lojalitásprogram, kiskereskedelem, vásárlói mobilapplikáció, digitális hűségprogram
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | CRM, digitális hűségprogram, kérdőíves felmérés, kiskereskedelem, lojalitásprogram, vásárlói hűségprogram, vásárlói mobilapplikáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 07. 11:45 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 07. 11:45 |
Actions (login required)
Tétel nézet |