Antal Xénia (2021) Kontrolling rendszer kialakítása termelő vállalkozásban. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
SZAKDOLGOZAT_Antal Xénia_K9M91S-converted (1).pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 13.. Download (982kB) |
|
PDF
aláírt titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (386kB) |
|
PDF
csatolandó dokumentum (2).pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 13.. Download (247kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom a termelő vállalkozások kontrolling rendszeréről szól általánosságban és cégspecifikusan. A választott szervezet, aminek kontrolling rendszerét bemutatom, az nem más, mint a Schréder Magyarország Zrt.. A választásom azért esett erre a szervezetre, mert diákként itt kezdtem el először pénzügyi területen dolgozni, illetve azóta már főállásban is a cégnél dolgozom. Nagy részben inkább pénzügyi feladatokkal foglalkozom munkaidőm nagy részében, de a kis létszámú (7fő) pénzügyi osztálynak köszönhetően beleláthattam a kontrolling folyamatokba is. Elsődlegesen összefoglalom a szakdolgozatban, hogy milyen egy jó kontrolling rendszer, illetve mik az alapjai, és miért is fontos megfelelően fent tartani azt. A Schréder Magyaroszág Zrt. kontrolling rendszere alapvetően a középkategóriába sorolható a hozzánk hasonló méretű nemzetközi cégekhez viszonyítva. Ebbe a kategóriába sorolásból adódóan rendelkezünk fejlesztésre szoruló területekkel a kontrolling rendszeren belül. A megfelelő kontrolling rendszerhez elengedhetetlen az ok-okozati tények feltárása is, amik a tervezett és tényadatok eltéréséből adódnak. Ez az eltéréselemzés is szerepet kap a szakdolgozatban általánosságban, illetve bemutatásra kerül, hogy hogyan néz ki ez szervezti szinten is egy adott hónapban. Hibafaktornak említhető a csak utókalkuláción alapú elemzéseink, illetve a vállalaton belül az Excel alapú kimutatások készítése is. A digitalizálás fontossága a szervezet életében jelenleg fontos szerepet tölt be. Szeretnénk bevezetni az automatizált folyamatokat, hogy munkatársaink nagyobb hozzáadott értékű folyamatokat végezhessenek az egyszerű, manuálisak helyett. Illetve ez a folyamat azért is fontos, mert így kevesebb a hibalehetőség, ami nagyobb vevői elégedettséget eredményezne. A folyamat bevezetése folyamatban van, tervezés alatt áll. A döntésnek megalapozottnak kell lennie, hiszen drága. A szakdolgozatban bemutatásra kerül a szervezet gyártási folyamata is. Az alatt a fejezet alatt definiálásra kerülnek a lámpagyártás folyamatai, illetve az ellenőrzöttség szintje is. Ezen felül meghatározzuk a cég teljesítménymutatóját is. Ezek mellett pedig a COVID-vírushelyzetben való helytállás is szerepet kap, illetve, hogy a kontrolling rendszerünk ebben az időszakban hogyan állt helyt. Kitérek arra is, hogy milyen extra költségekkel járt ez az időszak számunkra.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Számvitel Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitalizáció, eltéréselemzés, kontrolling, koronavírus-járvány (COVID-19), termelő vállalkozás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 07. 11:28 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 07. 11:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |