Bajuszné Görömbölyi Angéla (2021) A BKV Zrt. képzési és fejlesztési rendszerének jelentősége az emberi erőforrás fejlesztésében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
BA_SZD_Bajuszné Görömbölyi_Angéla.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 12.. Download (1MB) |
|
PDF
BA_TitkosításiKérelem_Bajuszné Görömbölyi_Angéla.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (48kB) |
|
PDF
BA_Témavázlat és Összfoglalás_Bajuszné Görömbölyi_Angéla.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 12.. Download (3MB) |
|
PDF
BA_1.szmelléklet_Bajuszné Görömbölyi_Angéla.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 12.. Download (41kB) |
|
PDF
BA_2.sz.melléklet_Bajuszné görömbölyi_Angéla.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 12.. Download (37kB) |
Absztrakt (kivonat)
SZAKDOLGOZATI TÉMAVÁZLAT és ÖSSZEFOGLALÁS (Szövegszerkesztővel töltendő ki! Benyújtandó pdf formátumban 1 példányban) Hallgató neve: Bajuszné Görömbölyi Angéla Neptun kódja ANKOYC Munkarend Távoktatás Szak/specializáció Gazdálkodási és menedzsment / Vállalkozásszervező Értesítési címe: 1101, Bp., Kőbányai út 52. 4/11. Telefon (mobil) 06/20-318-33-69 e-mail címe: gorombolyi.a@gmail.com A szakdolgozat címe: A BKV Zrt. képzési és fejlesztési rendszerének jelentősége az emberi erőforrás fejlesztésében A szakdolgozat készítésének helye: Vállalat neve: BKV Zrt. Vállalat címe: 1072 Bp., Akácfa utca 15. Külső konzulens Neve, beosztása: Gábriel Ildikó, oktatásszervező II. E-mail cím, telefonszám: gabrieli@bkv.hu 06/20-775-03-20 A szakdolgozat részletes vázlata: 1. A téma szakmai és személyes aktualitása A BKV Zrt. Jogi és Humánpolitikai Igazgatóság, Oktatási Osztályán dolgozom, a szakdolgozatomat a társaság képzési és fejlesztési rendszeréről írtam. Dolgozatomban bemutattam a társaság teljes oktatási rendszerét, és számokkal is tudtam igazolni a képzéseken résztvevők létszámát. 2. Problémafeltevés, mi a dolgozat célja, milyen kérdésekre keresi a választ? Dolgozatomban, problémafeltevésként a BKV Zrt. oktatási rendszerében lévő hibákra vagy akadályokra szerettem volna felhívni a figyelmet, amelyeket az oktatási osztályvezető felé szerettem volna prezentálni. A dolgozatom célja az volt, hogy minél több BKV-s kollégámnak megismerjem a véleményét a képzési és fejlesztési lehetőségekkel kapcsolatban. ennek érdekében az alábbi kutatási kérdésekre kerestem a választ: 1. Hogyan értékelik a BKV Zrt. oktatási rendszerét a vállalat dolgozói? Milyen változásoknak látják szükségét a jövőre nézve? 2. Hogyan tudják a BKV Zrt. munkatársai hasznosítani a képzéseken elsajátított tudást? 3. Az alkalmazott kutatási módszerek Dolgozatom elkészítéséhez , a kvalitatív és a kvantitatív kutatási módszereket is alkalmaztam, azzal a céllal, hogy így eredményes lesz a kutatásom. A kérdőíves felmérésből számszerű adatokat kaptam, míg az interjú kérdésekkel az elméleti hátteret kaptam meg az oktatási osztályvezetőtől. 4. Tartalomjegyzék 1. Bevezetés 2. A képzés és fejlesztés szerepe a szervezetben 2.1. Az emberi erőforrás menedzsment kialakulása, története 2.1.1. Az emberi erőforrás menedzsment háttere Magyarországon 2.1.2. Az emberi erőforrás menedzsmentet befolyásoló tényezők Magyarországon 2.1.3. A képzés- és fejlesztés a mindennapokban 2.2. A képzés-fejlesztés fogalmi meghatározása 2.3. A képzés és fejlesztés a felnőttkorban 2.4. A képzés és fejlesztés célja, folyamata 2.5. A felnőttképzés formái, módszerei a munkahelyen 2.5.1. „On the job” jellegű eszközök 2.5.2. „Off the job” jellegű eszközök 2.5.3. A leggyakoribb vállalati képzések típusai 2.5.4. A felnőttkori tanulás akadályai 2.5.5. A képzés és fejlesztés hatékonyságának mérése 2.5.6. Motiváció a felnőttkorban 3. A BKV Zrt. bemutatása 3.1. A BKV Zrt. cégfilozófiája 3.2. Képzési és fejlesztési rendszer a BKV Zrt.-nél 3.3. Az Oktatási Osztály feladatai 3.4. Belső szervezésű képzések 3.5. Külső szervezésű képzések 3.6. Szakképzés 4. A kutatásom 4.1. A kutatás célja, módszerei 4.2. A kérdőíves felmérés eredményének bemutatása 4.3. Interjú eredményének bemutatása 4.4. Következtetések, javaslatok 5. Összefoglalás Irodalomjegyzék Ábrajegyzék Mellékletek 5. Irodalomjegyzék Bajnok Andrea, Berta Judit, Kajtár Edit, Kriskó Edina, Roberts Éva (2019.): Szervezetfejlesztés, Budapest, Nemzeti Közszolgálati Egyetem-kézirat, letöltés: 2021.11.23. Bakacsi Gyula, Bokor Attila, Császár Csaba, Gelei András, Kováts Klaudia, Takács Sándor (2000.): Stratégiai emberi erőforrás menedzsment, KJK-KERSZÖV, Budapest Chikán Attila (2017): Vállalatgazdaságtan, Budapesti CORVINUS Egyetem Dr. Gyökér Irén, Dr. Finna Henrietta, Daruka Eszter (2017.): Emberierőforrás-menedzsment, Budapest, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem-oktatási segédanyag Dr. Roóz József (2006.): Az emberi erőforrás menedzsment alapjai, Perfekt Kiadó, 3. fejezet, 234-245.o Harangi Andrea (2017.): Munkaerő-gazdálkodás, Reproflex Kiadó, Pécs, 79.o. Juhász István, Matiscsákné Lizák Marianna (2013.): Emberi erőforrás-gazdálkodás, Eszterházy Károly Főiskola nyomdája, Eger Karoliny Mártonné, Poór József (2017.): Emberi erőforrás menedzsment kézikönyv, Wolters Kluwer Kft., Budapest, 24.o Kárpátiné Daróczi Judit, Vágány Judit, Fenyvesi Éva (2016.): Fejlődünk, hogy fejlődhessünk?, Vezetéstudomány, XLVII. évfolyam, 12. szám Poór József, Michael Roberson (2003.): Az emberi erőforrás menedzsment eredményessége a magyar vállalatoknál az új évezred elején, Vezetéstudomány, XXXIV. évf., 2003. 1. szám, 13-18.o Tóth Ferenc László (2004.): Pedagógiai-andragógiai alapismeretek, Nyitott Könyv Kiadó https://www.bkv.hu/hu/a_bkv_tortenete/a_kezdetektol_1968ig, letöltés: 2021.09.27. A BKV Zrt. belső céges adatai https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/trng_lfse_02/default/table?lang=en, letöltés: 2021.11.18. https://www.ksh.hu/stadat_files/okt/hu/okt0027.html, letöltés: 2021.11.15. ÖSSZEFOGLALÁS (benyújtandó pdf formátumban 1 példányban) A BKV Zrt. képzési és fejlesztési rendszerének _________________________________________________ jelentősége az emberi erőforrás fejlesztésében _________________________________________________ szakdolgozat címe Bajuszné Görömbölyi Angéla Távoktatás / Gazdálkodási és Menedzsment / Vállalkozásszervező _____________________________________ Hallgató neve munkarend/ /szak/specializáció Szakdolgozatom a BKV Zrt. képzési és fejlesztési rendszeréről szól, melynek bemutatásához először irodalomkutatást végeztem e témával kapcsolatban. A második fejezetben kifejtettem az emberi erőforrás menedzsment kialakulását, és magyarországi jellemzőit is. Ezt követően a képzés és fejlesztés területét mutattam be részletesen, többek között a fogalmi meghatározását, a jelenlété a felnőttkorban. A képzés és fejlesztés célját és részletes folyamatát is bemutattam. Kifejtettem a felnőttképzés formáit és módszereit a munkahelyen, majd ezen belül részleteztem azokat a képzési formákat, amelyek munka melletti és az attól elváló lehetőségeket. Ismertettem azokat a képzési típusokat, amelyeket a leggyakrabban alkalmaznak a vállalatok. Ezután bemutattam azokat az akadályokat is, amelyek gátolhatják a felnőtteket a felnőttkori tanulásban illetve a hatékonyság mérésére alkalmas módszereket, amelyek megmutatják, hogy mennyire voltak hasznosak azok az oktatások, amelyeken a munkavállalók részt vettek. Végül a motivációról írtam a dolgozatomban, hogy milyen jellemzői vannak a felnőttkorban, és mely eszközök tartoznak a motiváció csoportjába, amit a vállalatok alkalmaznak. A következő fejezetben a BKV Zrt.-ről és a képzési és fejlesztési rendszeréről írtam. Elsősorban bemutattam a társaság megalakulásának rövid történetét, majd azokat az eredményeket, amelyeket az 50. évfordulójára ért el. Ezután a cégfilozófiáját fejtettem ki, majd áttértem a képzési és fejlesztési rendszer bemutatására. Leírtam az Oktatási tervek összeállításának folyamatát és az Oktatási Osztály feladatait is. Igyekeztem bemutatni a mind a küldő mind pedig a belső szervezésű képzéseket és a hozzájuk kapcsolódó teendőket is. Végül pedig a szakképzést mutatom be. Az utolsó előtti fejezet a kutatásomról szól. Elsősorban leírom, hogy milyen célt szolgált majd az alkalmazott kutatási módszereket is ismertetem. Kifejtem, hogy hogyan állítottam össze a kérdőíves felmérés és az interjú kérdéseit, majd külön fejezetekben leírom a kapott eredményeket, diagramok segítségével alátámasztom azokat. Az interjú válaszait témakörönként írtam bele a dolgozatomba, ezt követően pedig levontam a következtetéseimet és a javaslataimat. Végezetül összefoglaltam a szakdolgozatomat, melyben a főbb gondolatok és javaslatok találhatóak.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment (BA) Táv
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | emberi erőforrás menedzsment, fejlesztés eszközei, képzések, képzési rendszer(ek), oktatás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 07. 11:28 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 07. 11:28 |
Actions (login required)
Tétel nézet |