A BKV Zrt. képzési és fejlesztési rendszerének jelentősége az emberi erőforrás fejlesztésében

Bajuszné Görömbölyi Angéla (2021) A BKV Zrt. képzési és fejlesztési rendszerének jelentősége az emberi erőforrás fejlesztésében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of BA_SZD_Bajuszné Görömbölyi_Angéla.pdf] PDF
BA_SZD_Bajuszné Görömbölyi_Angéla.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 12..

Download (1MB)
[thumbnail of BA_TitkosításiKérelem_Bajuszné Görömbölyi_Angéla.pdf] PDF
BA_TitkosításiKérelem_Bajuszné Görömbölyi_Angéla.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (48kB)
[thumbnail of BA_Témavázlat és Összfoglalás_Bajuszné Görömbölyi_Angéla.pdf] PDF
BA_Témavázlat és Összfoglalás_Bajuszné Görömbölyi_Angéla.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 12..

Download (3MB)
[thumbnail of BA_1.szmelléklet_Bajuszné Görömbölyi_Angéla.pdf] PDF
BA_1.szmelléklet_Bajuszné Görömbölyi_Angéla.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 12..

Download (41kB)
[thumbnail of BA_2.sz.melléklet_Bajuszné görömbölyi_Angéla.pdf] PDF
BA_2.sz.melléklet_Bajuszné görömbölyi_Angéla.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. December 12..

Download (37kB)

Absztrakt (kivonat)

SZAKDOLGOZATI TÉMAVÁZLAT és ÖSSZEFOGLALÁS (Szövegszerkesztővel töltendő ki! Benyújtandó pdf formátumban 1 példányban)   Hallgató neve: Bajuszné Görömbölyi Angéla Neptun kódja ANKOYC Munkarend Távoktatás Szak/specializáció Gazdálkodási és menedzsment / Vállalkozásszervező     Értesítési címe: 1101, Bp., Kőbányai út 52. 4/11. Telefon (mobil) 06/20-318-33-69 e-mail címe: gorombolyi.a@gmail.com       A szakdolgozat címe: A BKV Zrt. képzési és fejlesztési rendszerének jelentősége az emberi erőforrás fejlesztésében         A szakdolgozat készítésének helye: Vállalat neve: BKV Zrt. Vállalat címe: 1072 Bp., Akácfa utca 15. Külső konzulens Neve, beosztása: Gábriel Ildikó, oktatásszervező II. E-mail cím, telefonszám: gabrieli@bkv.hu 06/20-775-03-20                             A szakdolgozat részletes vázlata:   1.    A téma szakmai és személyes aktualitása A BKV Zrt. Jogi és Humánpolitikai Igazgatóság, Oktatási Osztályán dolgozom, a szakdolgozatomat a társaság képzési és fejlesztési rendszeréről írtam. Dolgozatomban bemutattam a társaság teljes oktatási rendszerét, és számokkal is tudtam igazolni a képzéseken résztvevők létszámát.   2.   Problémafeltevés, mi a dolgozat célja, milyen kérdésekre keresi a választ? Dolgozatomban, problémafeltevésként a BKV Zrt. oktatási rendszerében lévő hibákra vagy akadályokra szerettem volna felhívni a figyelmet, amelyeket az oktatási osztályvezető felé szerettem volna prezentálni. A dolgozatom célja az volt, hogy minél több BKV-s kollégámnak megismerjem a véleményét a képzési és fejlesztési lehetőségekkel kapcsolatban. ennek érdekében az alábbi kutatási kérdésekre kerestem a választ: 1.     Hogyan értékelik a BKV Zrt. oktatási rendszerét a vállalat dolgozói? Milyen változásoknak látják szükségét a jövőre nézve? 2.    Hogyan tudják a BKV Zrt. munkatársai hasznosítani a képzéseken elsajátított tudást?   3.   Az alkalmazott kutatási módszerek Dolgozatom elkészítéséhez , a kvalitatív és a kvantitatív kutatási módszereket is alkalmaztam, azzal a céllal, hogy így eredményes lesz a kutatásom. A kérdőíves felmérésből számszerű adatokat kaptam, míg az interjú kérdésekkel az elméleti hátteret kaptam meg az oktatási osztályvezetőtől.   4.   Tartalomjegyzék 1.     Bevezetés 2.    A képzés és fejlesztés szerepe a szervezetben 2.1.         Az emberi erőforrás menedzsment kialakulása, története 2.1.1.      Az emberi erőforrás menedzsment háttere Magyarországon 2.1.2.     Az emberi erőforrás menedzsmentet befolyásoló tényezők Magyarországon 2.1.3.     A képzés- és fejlesztés a mindennapokban 2.2.        A képzés-fejlesztés fogalmi meghatározása 2.3.        A képzés és fejlesztés a felnőttkorban 2.4.        A képzés és fejlesztés célja, folyamata 2.5.        A felnőttképzés formái, módszerei a munkahelyen 2.5.1.     „On the job” jellegű eszközök 2.5.2.    „Off the job” jellegű eszközök 2.5.3.    A leggyakoribb vállalati képzések típusai 2.5.4.    A felnőttkori tanulás akadályai 2.5.5.    A képzés és fejlesztés hatékonyságának mérése 2.5.6.    Motiváció a felnőttkorban 3.    A BKV Zrt. bemutatása 3.1.         A BKV Zrt. cégfilozófiája 3.2.        Képzési és fejlesztési rendszer a BKV Zrt.-nél 3.3.        Az Oktatási Osztály feladatai 3.4.        Belső szervezésű képzések 3.5.        Külső szervezésű képzések 3.6.        Szakképzés 4.    A kutatásom 4.1.         A kutatás célja, módszerei 4.2.        A kérdőíves felmérés eredményének bemutatása 4.3.        Interjú eredményének bemutatása 4.4.        Következtetések, javaslatok 5.    Összefoglalás Irodalomjegyzék Ábrajegyzék Mellékletek   5.   Irodalomjegyzék Bajnok Andrea, Berta Judit, Kajtár Edit, Kriskó Edina, Roberts Éva (2019.): Szervezetfejlesztés, Budapest, Nemzeti Közszolgálati Egyetem-kézirat, letöltés: 2021.11.23. Bakacsi Gyula, Bokor Attila, Császár Csaba, Gelei András, Kováts Klaudia, Takács Sándor (2000.): Stratégiai emberi erőforrás menedzsment, KJK-KERSZÖV, Budapest Chikán Attila (2017): Vállalatgazdaságtan, Budapesti CORVINUS Egyetem Dr. Gyökér Irén, Dr. Finna Henrietta, Daruka Eszter (2017.): Emberierőforrás-menedzsment, Budapest, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem-oktatási segédanyag Dr. Roóz József (2006.): Az emberi erőforrás menedzsment alapjai, Perfekt Kiadó, 3. fejezet, 234-245.o Harangi Andrea (2017.): Munkaerő-gazdálkodás, Reproflex Kiadó, Pécs, 79.o. Juhász István, Matiscsákné Lizák Marianna (2013.): Emberi erőforrás-gazdálkodás, Eszterházy Károly Főiskola nyomdája, Eger Karoliny Mártonné, Poór József (2017.): Emberi erőforrás menedzsment kézikönyv, Wolters Kluwer Kft., Budapest, 24.o Kárpátiné Daróczi Judit, Vágány Judit, Fenyvesi Éva (2016.): Fejlődünk, hogy fejlődhessünk?, Vezetéstudomány, XLVII. évfolyam, 12. szám Poór József, Michael Roberson (2003.): Az emberi erőforrás menedzsment eredményessége a magyar vállalatoknál az új évezred elején, Vezetéstudomány, XXXIV. évf., 2003. 1. szám, 13-18.o Tóth Ferenc László (2004.): Pedagógiai-andragógiai alapismeretek, Nyitott Könyv Kiadó https://www.bkv.hu/hu/a_bkv_tortenete/a_kezdetektol_1968ig, letöltés: 2021.09.27. A BKV Zrt. belső céges adatai https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/trng_lfse_02/default/table?lang=en, letöltés: 2021.11.18. https://www.ksh.hu/stadat_files/okt/hu/okt0027.html, letöltés: 2021.11.15.     ÖSSZEFOGLALÁS (benyújtandó pdf formátumban 1 példányban)   A BKV Zrt. képzési és fejlesztési rendszerének _________________________________________________  jelentősége az emberi erőforrás fejlesztésében _________________________________________________ szakdolgozat címe Bajuszné Görömbölyi Angéla Távoktatás / Gazdálkodási és Menedzsment / Vállalkozásszervező _____________________________________ Hallgató neve munkarend/ /szak/specializáció   Szakdolgozatom a BKV Zrt. képzési és fejlesztési rendszeréről szól, melynek bemutatásához először irodalomkutatást végeztem e témával kapcsolatban. A második fejezetben kifejtettem az emberi erőforrás menedzsment kialakulását, és magyarországi jellemzőit is. Ezt követően a képzés és fejlesztés területét mutattam be részletesen, többek között a fogalmi meghatározását, a jelenlété a felnőttkorban. A képzés és fejlesztés célját és részletes folyamatát is bemutattam. Kifejtettem a felnőttképzés formáit és módszereit a munkahelyen, majd ezen belül részleteztem azokat a képzési formákat, amelyek munka melletti és az attól elváló lehetőségeket. Ismertettem azokat a képzési típusokat, amelyeket a leggyakrabban alkalmaznak a vállalatok. Ezután bemutattam azokat az akadályokat is, amelyek gátolhatják a felnőtteket a felnőttkori tanulásban illetve a hatékonyság mérésére alkalmas módszereket, amelyek megmutatják, hogy mennyire voltak hasznosak azok az oktatások, amelyeken a munkavállalók részt vettek. Végül a motivációról írtam a dolgozatomban, hogy milyen jellemzői vannak a felnőttkorban, és mely eszközök tartoznak a motiváció csoportjába, amit a vállalatok alkalmaznak. A következő fejezetben a BKV Zrt.-ről és a képzési és fejlesztési rendszeréről írtam. Elsősorban bemutattam a társaság megalakulásának rövid történetét, majd azokat az eredményeket, amelyeket az 50. évfordulójára ért el. Ezután a cégfilozófiáját fejtettem ki, majd áttértem a képzési és fejlesztési rendszer bemutatására. Leírtam az Oktatási tervek összeállításának folyamatát és az Oktatási Osztály feladatait is. Igyekeztem bemutatni a mind a küldő mind pedig a belső szervezésű képzéseket és a hozzájuk kapcsolódó teendőket is. Végül pedig a szakképzést mutatom be. Az utolsó előtti fejezet a kutatásomról szól. Elsősorban leírom, hogy milyen célt szolgált majd az alkalmazott kutatási módszereket is ismertetem. Kifejtem, hogy hogyan állítottam össze a kérdőíves felmérés és az interjú kérdéseit, majd külön fejezetekben leírom a kapott eredményeket, diagramok segítségével alátámasztom azokat. Az interjú válaszait témakörönként írtam bele a dolgozatomba, ezt követően pedig levontam a következtetéseimet és a javaslataimat. Végezetül összefoglaltam a szakdolgozatomat, melyben a főbb gondolatok és javaslatok találhatóak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA) Táv

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: emberi erőforrás menedzsment, fejlesztés eszközei, képzések, képzési rendszer(ek), oktatás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2022. Már. 07. 11:28
Utolsó módosítás: 2022. Már. 07. 11:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet