Az én, mint pénzügyileg tudatos felnőtt? - avagy Fiatal felnőttek pénzügyi kultúrája Magyarországon

Antal Ferenc (2021) Az én, mint pénzügyileg tudatos felnőtt? - avagy Fiatal felnőttek pénzügyi kultúrája Magyarországon. Faculty of Finance and Accountancy.

[thumbnail of avdhA8-010fc202-1199-472c-8b99-ef26b35ba612.pdf] PDF
avdhA8-010fc202-1199-472c-8b99-ef26b35ba612.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Antal_Ferenc.pdf] PDF
BA_O_Antal_Ferenc.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (327kB)

Abstract

Dolgozatomban a Fiatal felnőttek pénzügyi kultúráját vizsgálom Magyarországon. A pénzügy piac folyamatos fejlődésen megy át, újabb és újabb termékek, szereplők jelenek meg melyek a pénzügyi kultúra fejlődését vonják maguk után. A 2008-as válság következtében a kormányok célul tűzték ki a pénzügyi kultúra fejlesztését, amely napjainkban is folyamatban van.Magyarországon az MNB iránymutatásával zajlik a folyamat. Érdemes megvizsgálni, hogy a cél megvalósulása, a fiatal felnőttek tudatos pénzügyi döntéseinek sorozatához vezet-e? Továbbá azt is, hogy a piac bővülését, változását képesek vagyunk-e nyomon követni, mennyiben tér el piac a 2008-as állapothoz képest. Mennyi többlet tudás jelent meg és ez mekkora kulturális változást idéz, idézett elő. Mi számít a 21. században megfelelő pénzügyi tudásnak és erre fel vagyunk-e készülve? Véleményem szerint 2008-hoz képest a pénzügyi kultúra fejlődése pozitív irányban mozdult el, az MNB iránymutatásával megkezdett fejlesztés még nem tart lépést a 21.század fejlettségi szintjével. A fiatal felnőttek fejlődése elmarad a fejlettebb országokétól. A felzárkóztatást további eszközökkel kell ösztönözni. Kérdőíves felmérésem segítségével vizsgálom a fiatal felnőttek információ szerzésének forrását és attitűdét. Vizsgált sokaságom a 18-35 éves korosztályt foglalja magában, akiknek a kezében fog csoportosul a vagyon túlnyomó többsége az elkövetkező években. A pénzügyi kultúra a vizsgált sokaság esetében javult. Oktatási stratégia fejlesztésre szorul, mivel az egyes képzések végén nem alkalmazzák a visszamérés gyakorlatát, így nincs egy visszacsatolási folyamat a tervezésbe, amely az oktatás fejlesztéséhez biztos alapot tudna nyújtani. A pénzügyi információ szerzésnek a forrásáról elmondható, hogy egyre nagyobb teret nyer az internet. Továbbá megfigyelhető ennek az attitűdre vetített pozitív hatása. Elméleti tudást tekintve a fiatal felnőttek Európa szinten kimagasló eredményeket érnek, ellenben a szülőktől passzívan elsajátított beidegződések lerontják a gyakorlati felmérések eredményeit. Ezek alapján kimondható, hogy gyakorlati oktatást már fiatal korban szükséges lenne elkezdeni, meggátolva a szülőktől való rossz minta elsajátítását. Összességét tekintve a fiatal felnőttek pénzügyi kultúrája Magyarországon jónak tekinthető.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of Finance and Accountancy

Department

Alkalmazott Kvantitív Módszertan Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Pénzügy és számvitel

Supervisors

Konzulens neve
Konzulens típusa
Assignment, Scientific qualification, Institution
Email
dr. Ország Adrienn
Belső
főiskolai docens; Alkalmazott Kvantitív Módszertan Tanszék; PSZK
Sinkai Mátyás
Külső
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: adatsorok elemzése, fiatal felnőttek, fiatalok, közösségi pénzügyek, kultúra, Magyarország
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2022. Mar. 07. 11:28
Last Modified: 2022. Mar. 07. 11:28

Actions (login required)

View Item View Item