Ábrahám László (2021) Webáruház készítés az Equi-Time Kft.-nek. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
abrahamlaszlo_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
abrahamlaszlo_temavazlat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (162kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatban az e-kereskedelemről írok részletesen és az ehhez köthető webáruház készítésről, bérelhető tartalomkezelők által. A téma nem is lehetne aktuálisabb az átalakuló világunkban, hiszen a vállalkozások napjainkban csak így tudnak versenyképesek maradni a piacon. Bemutatom az internetes kereskedés jelenlegi exponenciálisan növekvő szegmensét, amely létrejöhet mind kiskereskedők, mind nagykereskedők által, illetve szemléltetem, hogy milyen követelményeknek kell megfelelni amennyiben webáruházat szeretnénk létrehozni. Ezt követően bemutatom az erőforráskezelés hagyományos modelljét összevetve a legmodernebb felhőalapú modellel, összehasonlítva őket az előnyeik és hátrányaik mentén. Több választási lehetősége is van egy vállalkozásnak internetes boltot indítania, ezrét említést teszek a saját fejlesztésű tartalomkezelőkről is, de a bérelhető megoldásokat részletezem bővebben. Ezeken belül is legfőképp a Shopify-t, amely az egyik legnépszerűbb választás napjainkban. Szemléltetem a webáruházak működését backend és frontend szempontból is. Részletezem, hogy milyen módon kommunikálnak egymással a háttérrendszerek, hogy az adatáramlás megvalósuljon közöttük, illetve hatékonysági szempontból elemzem a szoftverarchitektúrákat. A felhasználó felület szempontjából a szakdolgozatra releváns Shopify felépítését mutatom be, annak egyedi megoldásaival. Különös figyelmet fektetek az adatkapcsolatok létrejöttére és az adatok érvényességére. A dropshipping kereskedési formát mutatom be, amellyel nem szükséges a vállalkozásoknak saját raktárkészletet tartaniuk és az ehhez szükséges informatikai megoldásokat, mint az FTP kapcsolatok. A leírtak alapján egy esettanulmányt is végeztem, készítettem egy webáruházat Shopify-os környezetben a családi vállalkozásunknak az Equi-Time Kft-nek. A gyakorlati megvalósítás részeként csak a szakdolgozatra releváns részeket szemléltettem, nem nevezhető teljeskörű tájékoztatónak egy ilyen webshop létrehozásához. Két hónap működési idő eredményeiről számolok be a statisztikákban és általuk igazolom, hogy egy kis- és középvállalkozásnak effektív és jól konvertáló internetes boltot lehet létrehozni egy bérelhető tartalomkezelő által.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | adatkapcsolat, e-kereskedelem, esettanulmány, tartalomkezelés, webáruház |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2022. Már. 07. 11:27 |
Utolsó módosítás: | 2022. Már. 07. 11:27 |
Actions (login required)
Tétel nézet |