Az IQOS - Heets használata és fogyasztói megítélése

Szili Rebeka Tímea (2021) Az IQOS - Heets használata és fogyasztói megítélése. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szili_Rebeka_KKK.pdf] PDF
Szili_Rebeka_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (856kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom témájának az IQOS – Heets használatát és fogyasztói megítélését választottam. A dohányzás számos hosszú távra is kiható betegséget okoz, ezért a dohányipari vállalatok arra törekszenek, hogy létrehozzanak kevésbé kockázatos dohánytermékeket. Nem dohányzom, de a közeli hozzátartozóim és a munkahelyem miatt közel áll az érdeklődési körömhöz, mindig is érdekelt, hogy a dohányfogyasztók milyen szempontokat vesznek figyelembe a dohányvásárlás során és milyen belső folyamatok mennek végbe egy adott termék kiválasztása közben. A speciális eladás, korlátozott marketing, szabályozott jogi előírások és egy termék fogyasztói megítélése rendkívül izgalmas kutatás és fontosnak tartom, mivel hazánkban mostanra már beépült a dohánytermékek közé ez az alternatív dohányfogyasztási eszköz. A dolgozatom első részében ismertetem a téma elméleti hátterét, a fogyasztói döntések folyamatát és a vásárlói döntések típusait a dohányipari termékek esetén. A következő fejezetben kiemelem a dohányzás okait és sajátosságait. A dolgozat következő szakaszaiban kitérek a jogi korlátozásokra, továbbá statisztikai adatokkal ismertetem a piacot globális és magyarországi szinten is. A további fejezetekben röviden bemutatom az alternatív dohányipari piacot, a Philip Morris International vállalatot és az IQOS-t. A primer kutatás feltáró szakaszában hat darab fogyasztói mélyinterjút készítettem, közülük hárman IQOS terméket használnak, míg a másik három személy a hagyományos cigarettát részesíti előnyben. A mélyinterjúk segítségével megismerhettem a fogyasztói szokásokat és az IQOS megítélését. Végül a kvalitatív kutatás után készítettem egy online kérdőíves megkérdezést is az IQOS használókkal és a hagyományos cigarettázókkal egyaránt. A kutatás ezen szakasza azt a célt szolgálta, hogy releváns következtetéseket tudjak levonni a célcsoport dohányfogyasztási szokásairól és attitűdjéről. A dolgozat fő kutatási kérdései, hogy milyen megítéléssel vannak az IQOS-ról a dohányzók, valamint van-e különbség férfiak és nők, illetve az egyes korcsoportok IQOS használatához kapcsolódó befolyásoló motivációs tényezők között. A dolgozat elkészítése közben vizsgáltam a dohányfogyasztási gyakoriságot, a fogyasztói motivációt és az IQOS megítélését. Az eredmények alapján bemutathatóvá váltak a motivációs különbségek férfiak és nők, továbbá korcsoportok között. A dolgozat elkészítése után szemlélhetővé vált az IQOS használók és a hagyományos cigarettázók dohányfogyasztási szokása és a megítélése.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: cigaretta, dohányipar, dohányzás megítélése, fogyasztói magatartás, fogyasztói megítélés, Heets, Iqos
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Dec. 20. 13:56
Utolsó módosítás: 2021. Dec. 20. 13:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet