Szili Rebeka Tímea (2021) Az IQOS - Heets használata és fogyasztói megítélése. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Szili_Rebeka_KKK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (856kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom témájának az IQOS – Heets használatát és fogyasztói megítélését választottam. A dohányzás számos hosszú távra is kiható betegséget okoz, ezért a dohányipari vállalatok arra törekszenek, hogy létrehozzanak kevésbé kockázatos dohánytermékeket. Nem dohányzom, de a közeli hozzátartozóim és a munkahelyem miatt közel áll az érdeklődési körömhöz, mindig is érdekelt, hogy a dohányfogyasztók milyen szempontokat vesznek figyelembe a dohányvásárlás során és milyen belső folyamatok mennek végbe egy adott termék kiválasztása közben. A speciális eladás, korlátozott marketing, szabályozott jogi előírások és egy termék fogyasztói megítélése rendkívül izgalmas kutatás és fontosnak tartom, mivel hazánkban mostanra már beépült a dohánytermékek közé ez az alternatív dohányfogyasztási eszköz. A dolgozatom első részében ismertetem a téma elméleti hátterét, a fogyasztói döntések folyamatát és a vásárlói döntések típusait a dohányipari termékek esetén. A következő fejezetben kiemelem a dohányzás okait és sajátosságait. A dolgozat következő szakaszaiban kitérek a jogi korlátozásokra, továbbá statisztikai adatokkal ismertetem a piacot globális és magyarországi szinten is. A további fejezetekben röviden bemutatom az alternatív dohányipari piacot, a Philip Morris International vállalatot és az IQOS-t. A primer kutatás feltáró szakaszában hat darab fogyasztói mélyinterjút készítettem, közülük hárman IQOS terméket használnak, míg a másik három személy a hagyományos cigarettát részesíti előnyben. A mélyinterjúk segítségével megismerhettem a fogyasztói szokásokat és az IQOS megítélését. Végül a kvalitatív kutatás után készítettem egy online kérdőíves megkérdezést is az IQOS használókkal és a hagyományos cigarettázókkal egyaránt. A kutatás ezen szakasza azt a célt szolgálta, hogy releváns következtetéseket tudjak levonni a célcsoport dohányfogyasztási szokásairól és attitűdjéről. A dolgozat fő kutatási kérdései, hogy milyen megítéléssel vannak az IQOS-ról a dohányzók, valamint van-e különbség férfiak és nők, illetve az egyes korcsoportok IQOS használatához kapcsolódó befolyásoló motivációs tényezők között. A dolgozat elkészítése közben vizsgáltam a dohányfogyasztási gyakoriságot, a fogyasztói motivációt és az IQOS megítélését. Az eredmények alapján bemutathatóvá váltak a motivációs különbségek férfiak és nők, továbbá korcsoportok között. A dolgozat elkészítése után szemlélhetővé vált az IQOS használók és a hagyományos cigarettázók dohányfogyasztási szokása és a megítélése.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | cigaretta, dohányipar, dohányzás megítélése, fogyasztói magatartás, fogyasztói megítélés, Heets, Iqos |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Dec. 20. 13:56 |
Utolsó módosítás: | 2021. Dec. 20. 13:56 |
Actions (login required)
Tétel nézet |