A Budapesti Gazdasági Egyetem és a hallgatók közötti kommunikáció vizsgálata

Rappay Bence Zsolt (2021) A Budapesti Gazdasági Egyetem és a hallgatók közötti kommunikáció vizsgálata. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Rappay_Bence_Zsolt_KKK.pdf] PDF
Rappay_Bence_Zsolt_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A hazai rendszer átalakítása alatt, egyszerre szélesedett ki a hagyományos egyetemek és az alkalmazott tudományok egyeteme címmel rendelkező felsőoktatási intézmények általános feladatskálája és képzési portfóliója, amelyeknek elsődleges célcsoportja lett a hallgatók közössége. A széles feladatkörök és a folyamatos változások közben az egyetem-hallgató közötti kommunikáció is jelentős átalakulásokon esett át. Egyetemi hallgatóként folyamatosan találkozok a problémával, miszerint a hozzám hasonló 18-25 éves egyetemista korosztály – kiemelten a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatói –, az egyetemi kommunikációt illetően, nehezen érhetőek el mind az offline mind az online felületeken. Az intézményen belüli marketingkommunikáció stílusának, üzenetének és helyének meghatározását nehezíti, hogy a teljes célközönsége további életstílus-csoportokra és szcénákra bonthatóak, akik különbözően reagálnak a befogadott információkra. Mindezek mellett, az Egyetem karai is különböző tulajdonságokkal, speciális hallgatói körökkel rendelkeznek, így a teljes egyetemi kapcsolattartást befolyásolva. Kutatási kérdéseimben azt teszem fel, hogy „egyeznek-e az Egyetem által használt kommunikációs csatornák a hallgatók által preferált csatornákkal?” illetve, hogy „milyen fontos a közösségi média szerepe a hallgatók tanulmányi és szabadidős tevékenységeikhez köthető információszerzésben?”. Primer kutatásomban kvantitatív kutatást végeztem, kérdőíves felmérés segítségével és ezt megfigyeléssel tarkítottam. Dolgozatomban a kérdőív jelenleg részeredményeket elemeztem, melyek reprezentatívak, azonban a kutatás tényleges lezárására később kerül sor.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: felsőoktatás, felsőoktatási marketing, hallgatók vizsgálata, marketingkommunikáció, médiafogyasztás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Dec. 20. 13:16
Utolsó módosítás: 2021. Dec. 20. 13:16

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet