Papp Dóra (2021) Egy retro brand újraélesztése a XXI. században, a Márka üdítőital elemzése. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
TDK MÁRKA_Papp_Dóra_C3HFXZ.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
Absztrakt (kivonat)
"Itt a Márka, itta már ma?” -egyre kevesebben vannak, akik felismerik a hangzatos szöveget, hiszen már közel 50 éves üdítőital reklámról beszélünk, és még ma is fogyasztjuk, ráadásul a Márka üdítőital népszerűsége egyre csak növekedett az elmúlt években. Rengeteg tényezőben megváltozott, de sokban megmaradt a régi, ismert és sokak által kedvelt, előszeretettel fogyasztott hazai üdítőitalnak. Több évig nem gyártották, ma mégis Magyarország egyik legkedveltebb üdítőinek egyike. De mi lehetett a siker kulcsa, amivel elérték a hatalmas növekedést az eladásaik terén? Hogyan tudták újraéleszteni a XXI. században, az eredetileg még a szocializmusban született retro üdítőitalt? Kutatásomban ezekre a kérdésekre kerestem a választ. A dolgozatomban megvizsgálom a Márka üdítőital tevékenységeit az elmúlt években. Szekunder kutatásomban megismerkedhetünk a Márka megszületésével, újraindulásával, marketingeszközeivel, és hogy hogyan jelennek meg a marketingstratégia eredményei számokban, az eladási adatok segítségével. A kutatásom második felében kvantitatív adatokat elemezve, fogyasztói oldalról vizsgálom meg a Márka kommunikációjának eredményességét. A kérdőívemet kitöltött fogyasztók válaszait elemezve, megtudhatjuk hogyan gondolnak az üdítőitalfogyasztók a Márkára. A kutatásom befejezésében mélyinterjúkat készítettem, különböző életkorú Márka fogyasztókkal, hogy személyesebb válaszokban is megvizsgálhassam, hogyan hatott a fogyasztókra egy retro brand újraélesztése. Kutatásom célja, hogy a hipotézisemet, - miszerint a fiatal fogyasztók ismerik, és előszeretettel fogyasztják a Márkát, mert a marketingeszközök sikeresek voltak, a brand teljes mértékben újraéledt - alátámasszam a fogyasztói visszajelzéseket elemezve. TDK dolgozatom végén bemutatom a kutatásom eredményeit. A megfogalmazott hipotézis első fele nem teljesen fedi az igazságot a kutatási eredmények szerint, a fiatalokhoz még nem jutott el 100%-ban a Márka üzenete. Másrészről a marketing eredményes volt, hiszen az eladások jelentősen nőttek, a fogyasztók előszeretettel vásárolják az új ízeket, tehát a brand újraélesztése a kutatómunkám eredményei alapján sikeres volt.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | fogyasztói magatartás, marketing, marketingkommunikáció, márka, Márka Üdítőgyártó Kft. |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Dec. 20. 13:05 |
Utolsó módosítás: | 2021. Dec. 20. 13:05 |
Actions (login required)
Tétel nézet |