A fenntarthatóság és a környezettudatosság megjelenése Németországban lakossági és vállalati szinten

Ládi Eszter Kata (2021) A fenntarthatóság és a környezettudatosság megjelenése Németországban lakossági és vállalati szinten. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Ládi_Eszter_Kata_KKK.pdf] PDF
Ládi_Eszter_Kata_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (711kB)

Absztrakt (kivonat)

Ládi Eszter Kata                                                Konzulens: 5. aktív félév                                                              Dr. Antalóczy Katalin Nemzetközi gazdálkodás                                          Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék                                                                                        főiskolai tanár CSc BGE KKK                                                                BGE KKK        A fenntarthatóság és a környezettudatosság megjelenése Németországban lakossági és vállalati szinten   A fenntarthatóság napjainkban egy nagyon aktuális, fontos és sürgető téma világszerte. A környezeti problémák a világ minden társadalmában jelen vannak és a káros hatásaikat egyre inkább kifejtik mindennapjainkban. Németországban, Európa legfontosabb ipari nagyhatalmában fontos szerepet játszik a környezettudatosság és a fenntarthatóság gondolata. Kutatásom célja, hogy megvizsgáljam Németország milyen fejlődési pályát járt be ezen a téren, milyen módon igyekszik a környezetet megóvni, mind lakossági, mind pedig vállalati szinten, illetve milyen előrejelzések, célok várhatóak a témát illetően az országban.   Kutatási kérdéseim:   1.      Mik a legfontosabb környezeti tényezők és hogyan értékeljük őket? 2.      Milyen környezetvédelmi programjuk volt az egyes pártoknak a 2021-es választásokon, milyen a környezetvédelem politikai környezete Németországban? 3.      Milyen klímavédelmi programokat, terveket fogalmazott meg Németország a 2030-as és 2050-es évekre? 4.      Hogyan változott az elektromos/hibrid/hagyományos autók száma és a megújuló energiaforrások hasznosítása az utóbbi időszakban? 5.      Mik a legfontosabb jellemzői 2 német nagyvállalat, a Daimler AG és az Adidas 2020.évi fenntarthatósági jelentésének? 6.      Mit mutat a kérdőíves felmérés a lakosság környezettudatosságáról és környezeti felelősségvállalásáról?     A kutatásaimhoz mind primer, mind pedig szekunder forrást is felhasználok. Primer kutatással (kérdőív segítségével) vizsgálom a társadalmi felelősségvállalást a témában és szekunder kutatást végzek a vállalatok jelentésének elemzésénél, az előrejelzések, a politikai környezet, illetve a különböző környezetvédelmi mutatók és szabályozások bemutatásánál is.     Dolgozatom várható eredménye annak elemző bemutatása, hogy Németországban, vegyes a fenntarthatósághoz és környezettudatossághoz való hozzáállás. Hiszen egyik oldalon láthatóan nagyon figyelnek többek között a szelektív hulladékgyűjtésre, az újra hasznosításra, több városból is megtörtént a diesel autók kitiltása. Viszont emellett a szálló por koncentrációja bőven a WTO és kis mértékben az OECD átlag felett áll, a személygépkocsik száma háztartásonként szintén magasabb, mint az OECD átlag és nincs sebességkorlátozás az ország autópályáin.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Antalóczy Katalin Júlia
Belső
főiskolai tanár; Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék; KKK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: fenntartható fejlődés, fenntartható fogyasztás, fenntartható növekedés, fenntarthatóság, környezetszennyezés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Dec. 20. 12:03
Utolsó módosítás: 2021. Dec. 20. 12:03

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet