Esélyteremtés és felzárkóztatás a XXI. században - avagy a hátrányos helyzet pedagógiája

Kupsza Tamás (2021) Esélyteremtés és felzárkóztatás a XXI. században - avagy a hátrányos helyzet pedagógiája. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Kupsza_Tamás_KVIK.pdf] PDF
Kupsza_Tamás_KVIK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (683kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat fő célkitűzései közt szerepel, hogy napjaink egyik kardinális problémáját, a hátrányos helyzetet (továbbiakban HH) és az annak mérséklésére irányuló, az esélyegyenlőséget elősegítő pedagógiai módszereket kutassa, vizsgálja. Kiemelt figyelmet fordít a fogalom tisztázására, a történelmi áttekintésre, a HH tényének megállapítására, és mindezeken túl szerepet kap a törvényi háttér is. Fontos kérdésköre a szegregáció, az integráció, az inklúzió. Bemutatja az etnikai kisebbség helyzetét, rávilágít az iskolai sikertelenség okaira és taglalja a korábban említett szegregációt hazai viszonylatokban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Pedagógia Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Közösségszervezés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Farkas Julianna
Belső
főiskolai tanár; Pedagógia Tanszék; KVIK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: pedagógia
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Dec. 20. 12:03
Utolsó módosítás: 2021. Dec. 20. 12:03

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet