Kupsza Tamás (2021) Esélyteremtés és felzárkóztatás a XXI. században - avagy a hátrányos helyzet pedagógiája. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Kupsza_Tamás_KVIK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (683kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat fő célkitűzései közt szerepel, hogy napjaink egyik kardinális problémáját, a hátrányos helyzetet (továbbiakban HH) és az annak mérséklésére irányuló, az esélyegyenlőséget elősegítő pedagógiai módszereket kutassa, vizsgálja. Kiemelt figyelmet fordít a fogalom tisztázására, a történelmi áttekintésre, a HH tényének megállapítására, és mindezeken túl szerepet kap a törvényi háttér is. Fontos kérdésköre a szegregáció, az integráció, az inklúzió. Bemutatja az etnikai kisebbség helyzetét, rávilágít az iskolai sikertelenség okaira és taglalja a korábban említett szegregációt hazai viszonylatokban.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | pedagógia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Dec. 20. 12:03 |
Utolsó módosítás: | 2021. Dec. 20. 12:03 |
Actions (login required)
Tétel nézet |