Budapest népszerűsítése a belföldi turisták körében

Kiss Alíz Orsolya (2021) Budapest népszerűsítése a belföldi turisták körében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Kiss_Alíz_Orsolya_KVIK.pdf] PDF
Kiss_Alíz_Orsolya_KVIK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A 2020 márciusa óta eltelt időben sokat szerepelt a hírekben Budapest turizmusa, az odalátogató, külföldi turisták hiányából fakadó kilátástalan helyzete. Kutatásom középpontjában Budapest helyének és szerepének azonosítása áll a belföldi turizmusban: mi az a vonzerő, amiért a beföldi turisták Budapestre utaznának, hogyan lehet felhívni a figyelmüket a látnivalókra, programokra, milyen típusú helyszínek azok, melyek miatt elindulnak a fővárosba? Melyek azok a tényezők, melyek eddig nem tették népszerűvé a főváros e csoport számára? Milyen tényezők és milyen feltételek biztosítása szükséges a vidéki turisták fővárosba látogatásához?  A fennálló helyzet Budapest esetében speciális, vagy más európai fővárosoknál is megfigyelhető? A kutatás választ ad arra, hogy a vidéki turisták különböző célcsoportjainak keresletének milyen elvárásai vannak a fővárossal szemben. Megvizsgálom, hogy milyen termékek, eszközök hiányoznak számukra a fővárosba látogatáshoz. Ezek alapján azonosítom, hogy hogyan tehetnénk vonzóvá a belföldi turisták számára Budapestet, hogy lehetne fenntartani, miként állandósítható a belföldi turisztikai kereslet a főváros felé. A kutatásom célcsoportja a belföldi turisták. Ennek első szakasza szekunder kutatással történik, Magyarország és más, európai országok körülményeinek, illetve a hazai jelenségek okainak feltárásával, összehasonlításával. Az általam feltárt téma az eddig ismert, belföldi desztinációválasztással, döntési szempontokkal, utazási és fogyasztási szokásokkal kapcsolatos szakirodalomra támaszkodik, Budapestre specializálva. Majd egy általam végzett primer kutatás keretében, strukturált kérdőív alapján történik a fogyasztók által produkált jelenlegi és jövőbeli kereslet, magatartás feltárása, és az ebből levonható következtetések kifejtése. A vizsgálat végén a belföldi turisták utazási motivációjának, költési hajlandóságának behatóbb ismeretében választ adok arra, hogy hogyan lehet több, belföldi turistát vonzani Budapestre. Rámutatok arra, hogy a belföldi turisták milyen szempontrendszer alapján tájékozódnak és döntenek szálláshelyük kiválasztásáról, melyek az utazással kapcsolatos elvárásaik, preferenciáik, miket tartanak kevésbé szem előtt. Kutatásom során megállapítom, hogy milyen motivációk, benyomások, fizetési hajlandóság, egyéb fenntartások és ezek alapján magatartásformák köthetők a belföldi turistákhoz a Budapestre való turisztikai célú utazás függvényében. Mivel a belföldi turisták egy kedvezőbb feltételrendszert preferálnak, melynek nagy része a költéssel kapcsolatos, ezért egy speciális, SZÉP-kártya típusú kártya bevezetését javaslom kizárólag a vidéki lakosság számára, mellyel több turisztikai szolgáltatás is összekapcsolható. Kutatásom végén javaslatokat teszek arra is, hogy milyen marketing kampányok lennének szükségesek ahhoz, hogy a belföldi kereslet számára  is vonzó, több napos desztinációt jelentsen a magyar főváros.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: belföldi turizmus, Budapest, főváros, motiváció, népszerűsítés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Dec. 20. 11:53
Utolsó módosítás: 2021. Dec. 20. 11:53

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet