Digitális rendezvények térnyerése, az üzleti rendezvénypiac válasza a pandémiára

Hatvani Krisztina (2021) Digitális rendezvények térnyerése, az üzleti rendezvénypiac válasza a pandémiára. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Hatvani_Krisztina_KVIK.pdf] PDF
Hatvani_Krisztina_KVIK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

A rendezvényszervező szakmát az előző évtized végére számos „sikertörténet” jellemezte. 2019 év végén a rendezvényszervezők olyan telítettséggel dolgoztak, hogy ekkor már 2020 - 21- re készítették az ajánlataikat a vállalati ügyfelek számára. A kulcsfontosságú fordulópont 2020 márciusában következett be, amikor is a rendezvényszervezők szakmai naptárát kiradírozta a koronavírus okozta veszélyhelyzet bejelentése. A pandémia új körülményeket teremtett, amikhez hirtelen igazodni kellett az élet minden területén.  A hagyományos üzleti rendezvények lekerültek a porondról és életre keltek a digitális események. A feltáró jellegű kutatás az üzleti rendezvények szervezőire és azokra a vállalatokra fókuszál, amelyek Magyarországon a koronavírus terjedése alatti időszakban digitális rendezvényeket szerveztek és tartottak. Azokra a kérdésekre kerestem a választ, hogy a digitális rendezvények milyen sikerrel bonyolódtak le; hogyan alkalmazkodtak a megrendelők és a szervező cégek a rendezvények digitális platformra kerüléséhez, az új elvárásokhoz és követelményekhez; a megvalósított digitális rendezvények elérték-e a megrendelők által kitűzött célokat; valamint a megkérdezettek véleménye szerint a lehetséges jövőbeli rendezvénytrendek merre mutatnak.  Primer kutatási módszereket alkalmaztam, melyek az interjús és a kérdőíves módszer.  Az interjús kutatás a digitális rendezvények szervezőire terjedt ki, a kérdések szakmai szempontú megválaszolását célozták meg. Az online elérhető kérdőíves a rendezvényszervezők ügyfeleinek és más olyan szervezeteknek szólt, ahol digitális eseményeket tartottak, az ő digitális rendezvényekről alkotott véleményüket mértem fel. A kutatás megmutatta, hogy a rendezvényszervezőknek és a rendezvényeket tartó vállalatoknak számos kihívással kellett szembe nézniük. Például gyorsan kellett reagálniuk a rendhagyó helyzetre. Ezen a téren a megkérdezettek kiemelkedően teljesítettek akár szervezői, akár megrendelői pozícióban voltak. A rendezvényszervező piac tartós változásokon ment keresztül, a megrendelői hozzáállás megváltozott, ugyanakkor a rendezvény - mint üzleti esemény - jelentősége nem csökkent.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Róbert Nóra
Belső
Mestertanár; Turizmus Tanszék; KVIK
Dr. Szénich Alexandra
Belső
egyetemi adjunktus; Gazdasági Szaknyelvek Tanszék; KVIK

Mű típusa: TDK dolgozat
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Dec. 20. 11:42
Utolsó módosítás: 2021. Dec. 20. 11:42

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet