Ella Dorottya (2021) A magyar divatipar jelene és lehetséges jövője a központi intézkedések és a hazai vásárlóerő tükrében. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Ella_Dorottya_KVIK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (764kB) |
Absztrakt (kivonat)
Kutatási célom az volt, hogy megismerjem mezo- (divatipari cégek) és mikro- (vásárlóerő) szinten mi jellemzi a hazai divatipart és milyen perspektíva áll előtte.Ezen cél eléréséhez számos hazai és nemzetközi szakirodalmat feldolgoztam, melyek segítettek feltárni a divatipar legfontosabb jellemzőit. Bemutattam számos divat meghatározást, a divatszegmenseket, a divat ökoszisztéma és a divatipar legfőbb sajátosságait. Primer kutatásom két részből állt. 5 hazai slow fashion képviselőjével készítettem félig strukturált interjút. A fogyasztói oldalt pedig online kérdőíven keresztül értem el.Eredmények azt mutatják, hogy az árpolitika, a marketingstratégiák építése és a célközönség kiszélesítése a legfontosabb tényezők, amelyek végig gondolása nagyban meghatározhatja a slow fashion hazai képviselőinek a jövőjét. Az interjúk alapján elmondható, hogy a divattervezők/gyártók nyitottak az új innovációs lehetőségek megismerésére, bevezetésére. Ehhez azonban komoly anyagi háttérrel kell rendelkezniük. A befektetők megkeresése azonban nem igazán érdekük, mivel félnek önállóságuk elvesztésétől márkájuk áruba bocsátásától.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | divatipar, fejlődés, hazai, jövő, magyar divatipar, NUBU, vásárlóerő |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Dec. 20. 10:56 |
Utolsó módosítás: | 2021. Dec. 20. 10:56 |
Actions (login required)
Tétel nézet |