PR és marketing a felsőoktatási intézményekben - A Budapesti Gazdasági Egyetem népszerűsítése

Besenyő Flóra (2021) PR és marketing a felsőoktatási intézményekben - A Budapesti Gazdasági Egyetem népszerűsítése. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Besenyő_Flóra_KKK.pdf] PDF
Besenyő_Flóra_KKK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

PR ÉS MARKETING A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN – A BUDAPESTI GAZDASÁGI EGYETEM NÉPSZERŰSÍTÉSE     Tudományos dolgozatom témájául a Budapesti Gazdasági Egyetem népszerűsítésének leghatékonyabb módszertani vizsgálatát választottam. Tanulmányom elméleti bázisát alátámasztó corpusként a piacon található konkurens intézmények PR-ját és marketingjét elemeztem. A felsőoktatási intézmények körében óriási verseny alakult ki a piacon azért, hogy minél több fiatalt és/ vagy idősebb tanulni vágyót „csábítsanak” saját intézményükbe, de vajon tényleg csak ők a célpontok?!...nem. Ezen intézmények segítségéül szolgál a marketing széles spektrumú módszertana, ugyanakkor a felsőoktatás és a fogyasztói igény folytonos változása nem könnyíti meg helyzetüket. Így, a Budapesti Gazdasági Egyetem kereskedelem és marketing szakos hallgatójaként küldetésemnek érzem saját egyetemem promotálását. A dolgozatomban, az alábbi kérdésekre keresem a választ, főként a Budapesti Gazdasági Egyetemre vonatkozólag, de nem kizárva a piacon található egyéb versenytársakat: Kik a felsőoktatási intézmények célcsoportjai?  Mik a fogyasztói igények a felsőoktatási intézmények által nyújtott szolgáltatások felé? Milyen módon tudjuk elérni a tanulni vágyókat és kielégíteni elvárásaikat? Ezen kutatási kérdések alakítása közben fókuszom a folytonos változás okozta információ hiány betöltésén volt (Stamp, 2021). Megválaszolásukban és kutatásomban segítségemül marketing tanulmányaim ütköztetése a Budapesti Gazdasági Egyetem Külkereskedelmi Karán végzett szakmai gyakorlatommal szolgált, melynek témája intézményem népszerűsítése. Kutatásom során többféle marketing módszert alkalmaztam, így például a hólabda módszert (Parker, 2020), továbbá a lépcsőzetes mintavétel módszerét (Tamás, 2018), de a 7P (Józsa & Kocsis, 2018), valamint a 3P marketingmix módszere is kutatásmódszertanom része volt. Szakirodalmi kiinduló pontjaim közé Fazekas Ildikó-Harsányi Dávid (Marketingkommunikáció) és Domán Szilvia-Tamus Antalné-Totth Gedeon (Marketing alapok) könyvei tartoztak. Valamint szempontrendszeremet Barton Weitz-Robin Wensley által szerkesztett „Handbook of Marketing” is tovább formálta. Kutatásom eredményeként kiemeltem néhány olyan marketing módszert, -mint például a lépcsőzetes mintavétel és a 7P módszere - mellyel látványosabb eredményeket érhetnek el a felsőoktatási intézmények, így a Budapesti Gazdasági Egyetem is, de ezen marketing tevékenységek csak akkor lehetnek eredményesek, ha az egyetemeknek sikerül alkalmazkodniuk a folyton, rohamosan változó fogyasztói igényekhez (Józsa & Kocsis, 2018)

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Zelena András
Belső
főiskolai docens; Kommunikáció Tanszék; KKK

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: 7P modell, felsőoktatási intézmények, iskolamarketing, marketing, SWOT-elemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Dec. 20. 10:50
Utolsó módosítás: 2021. Dec. 20. 10:50

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet