Munkaerő-fejlesztés a magyarországi vendéglátás szerviz területén

Schilling Zoltán (2021) Munkaerő-fejlesztés a magyarországi vendéglátás szerviz területén. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Munkaerő-fejlesztés a magyarországi vendéglátás szerviz területén_Schilling Zoltán_WV8XKL_Hitelesített.pdf] PDF
Szakdolgozat_Munkaerő-fejlesztés a magyarországi vendéglátás szerviz területén_Schilling Zoltán_WV8XKL_Hitelesített.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat Összefoglalás-Schilling Zoltán_2021_WV8XKL.pdf] PDF
Szakdolgozat Összefoglalás-Schilling Zoltán_2021_WV8XKL.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (303kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a hazai vendéglátás szerviz területén dolgozók munkaerő-fejlesztési kérdéseivel foglalkoztam. Előzetes megállapításom az volt, hogy a vendéglátó szakma szolgáltatásainak minőségi problémáiért jelentős mértékben tehető felelőssé a frontvonalban, a vendégek kiszolgálásával foglalkozók megfelelő kompetenciáinak, kellő felkészültségének általános hiánya. A jelenség legfőbb okai között megnevezhető az általános szakképzés minőségi leromlása, melynek hatása a fiatal generációk tagjainak folyamatosan növekvő számával egyre jelentősebb lesz. Az iparágra jellemző egyharmados arányú szakképzetlenség is meghatározó mértékben erősíti ezt a jelenséget. Ebben a kérdésben alapvető felelősség hárul tehát a munkáltatókra, a munkahelyi képzések tudatos tervezését illetően, valamint a munkavállalókra is, a szakmai fejlődéshez, tanuláshoz kötődő általános hozzáállás tekintetében. Kutatásomat a munkavállalók és munkáltatók körében végezve arra törekedtem, hogy feltárjam a felek meglátásait és tapasztalatait a témakörben, és kiderítsem, mely motivációk vezérlik őket elsősorban. A kutatás legfőbb célja az volt, hogy a vendéglátásban dolgozók profi felkészültségét támogató, előzetesen eltervezett képzési koncepcióm helyes irányát megerősítse, vagy éppen megcáfolja. Vizsgálatom eredményeképpen megállapítottam, hogy a munkáltatók, kiváltképp a kisebb szervezetek esetén, többnyire nem rendelkeznek a fenti probléma megoldását kellően szolgáló rendszerekkel, és a munkaerő betanításának alkalmazott módszerei annak eredményét esetlegessé teszik. Igény mutatkozik a munkáltatók részéről a hatékonyabb munkaerőképzést támogató szolgáltatások lehetőségének irányába, és új képzési módszerek alkalmazására. Esetükben a munkaerő képzésével kapcsolatos költési hajlandóság indikáló kommunikáció megfogalmazása a legnehezebb feladat. A munkavállalói oldalról ugyanakkor kifejezetten pozitív hozzáállást tapasztaltam a szakmai fejlődéshez kapcsolódó személyes felelősségvállalás tekintetében, mely akár önfinanszírozás melletti önképzési hajlandósággal együtt nyilvánult meg. Összességében tehát jó esély mutatkozik arra, hogy online munkaerő képzési szolgáltatásom bevezetése sikeres lehet a piacra, és hozzájárulhat a vendéglátás nyújtotta szolgáltatások minőségének általános javításához, elősegítve mind a vállalkozások, mind a munkavállalók sikeres tevékenységét az iparágban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Vállalkozásfejlesztés

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Dr. Réthi Gábor
Belső
főiskolai docens; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: humán erőforrás menedzsment, Munkaerő képzése, Munkaerő-fejlesztés, Munkahelyi tanulás, Pincér tréning, vendéglátás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Nov. 05. 13:10
Utolsó módosítás: 2021. Nov. 05. 13:10

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet