Péter László (2021) A marketing és sales kontrolling rendszerek vizsgálata egy konkrét vállalat esetében. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
szakdolg_vegleges_jav.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
Péter László Összefoglalás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (287kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban egy konkrét vállalat esetében vizsgáltam a marketing és sales kontrolling rendszereket. A kutatói munkámat megelőzően áttekintettem a választott források alapján a szükséges elméleti hátteret, elvégeztem az elméleti áttekintést. Munkámat a vállalkozás céljainak meghatározásával kezdtem és a marketing és sales kontrolling eszközök hogyan segíthetik céljai elérésében. Az elméleti áttekintés során megvizsgáltam a marketingrendszereket, ezen belül a marketing stratégia, a marketingtervezés elméleti hátterét rendszereztem. Ezen felül különböző elemzések áttekintését végeztem el. Munkámat a kontrolling rendszerek jellemzésével és áttekintésével folytattam, végül a marketingkontrolling rendszerek, mint a kontrolling speciális esetére tértem ki.A minél pontosabb vizsgálat érdekében különböző kutatásokat végeztem, melyeket a kutatásmódszertan fejezetben foglaltam össze. Ezzel kapcsolatban primer és szekunderkutatásokat végeztem és egy konkrét esettanulmányt is készítettem a K&H Bank Zrt. vonatkozásában. Munkám során mélyinterjút és kérdőíves megkeresést végeztem, annak érdekében, hogy minél pontosabb végeredményt kapjak.A cég, amelyet elemeztem a Deloitte CRS Kft., választásom azért esett erre a vállalkozásra, mert jelenleg itt dolgozom könyvelő munkakörben. Véleményem szerint a dolgozatban elvégzett tanulmány hasznos a vállalat vezetői számára.Munkám során felvázoltam a Deloitte jelenlegi helyzetét, és hogy mit várnak el a vállalat tulajdonosai a cégtől. Ezeket SMART célokként fogalmaztam meg, majd megvizsgáltam a vállalkozás mikro és makro környezetét PESTLE és SWOT analízis segítségével. Ezt követően elvégeztem az esettanulmányt, melyből azt a következtetést vontam le, hogy a K&H Bank esetében működik egy úgynevezett Balance Scorecard(Bsc) kiegyensúlyozott mutatószámrendszer, amely megfelelően összehangolja a bank pénzügyi, -vevői, -működési, -fejlődési nézőpontjait. A Deloitte CRS Kft. esetében ilyen sajnos nem működik, csupán pénzügyi nézőpontok visszamérése történik jelenleg, ezért az elvégzett elemzések információira támaszkodva, és az AIDA modell segítségével készített kérdőíves megkérdezés válaszai alapján elkészítettem egy BSC modell javaslatot a Deloitte CRS Kft-re vetítve, amellyel véleményem szerint elérhetővé válnak a vállalat vezetői által kitűzött célok.Végezetül kutatási eredményemet összefoglaltam, és javaslatot tettem az elvégzett kutatásom alapján.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Számvitel Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | controlling - kontrolling, kontrollrendszer(ek), marketingcontrolling, marketingkutatás, teljesítményellenőrzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Nov. 05. 13:09 |
Utolsó módosítás: | 2021. Nov. 05. 13:09 |
Actions (login required)
Tétel nézet |