Vevői elégedettségmérési megoldások tervezése a szolgáltatásminőség javítása érdekében

Montovay Balázs Tibor (2021) Vevői elégedettségmérési megoldások tervezése a szolgáltatásminőség javítása érdekében. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat - Montovay Balázs.pdf] PDF
Szakdolgozat - Montovay Balázs.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Témavázlat és összefoglalás_2020.pdf] PDF
Témavázlat és összefoglalás_2020.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témája a vevőelégedettség mérése volt, illetve az, hogy ennek segítségével miképp lehet javítani a szolgáltatás minőségét. Ennek alanyául a Prevost Hungária Kft-t választottam, ahol jelenleg flotta tervező pozícióban dolgozom. Dolgozatom során javaslatokat tettem arra, milyen módszerekkel lehetne még jobban megismerni a partnerek véleményét és a cégről alkotott képet, illetve milyen módszerekkel lehetne ezt javítani. Fontosnak tartottam dolgozatom első felében a téma elméleti hátterének ismertetését.  Ebben a részben az alapvető fogalmak bemutatásával és azok tulajdonságainak elemzésével kezdődött, mint a szolgáltatás és szolgáltatásminőség. Ezután a szolgáltatásminőség mérő modellek bemutatásával folytattam a dolgozatomat, melyben SERVQUAL-modell, GAP-modell, fontosság-teljesítmény mátrix és a Kano-modell kaptak szerepet. Dolgozatom kutatási részében pedig a cég által használt vevőelégedettség mérési módszer bemutatásával kezdtem és annak eredményeit ismertettem. Javaslatokat tettem arra, hogy a kérdőív eredményei alapján miképp lehetne javítani a szolgáltatásinőséget ami elégedettebb vevőkhöz vezetne. A kutatási rész második felében pedig a fókuszcsoportos interjú eredményeit mutattam be, melyet 4 partnerrel végeztem el, akik különböző fuvarozási ágazatot képviseltek, hogy komplexebb képet kaphassak a cég minden ágazatával dolgozó partnerek véleményéről. Kutatásom összegzéseként elmondható. hogy a cég partnerei abszolút elégedettnek tekinthetők a nyújtott szolgáltatásokkal. A partnereink lojálisak a vállalathoz, több olyan vevő is van az ügyfélkörben, akikkel több, mint 10 éves a kapcsolat. Viszont ezt nem szabad természetesnek tekinteni. Az elégedettségük monitorozása folyamatos figyelmet igényel, hiszen a piac gyorsan változik, fejlődik. Mindig arra kell törekedni, hogy a különböző fejlesztések növeljék a vevőkben kialakult szolgáltatásminőség érzetet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA) Táv

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Juhász Róbert
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Dr. Krajcsák Zoltán
Belső
egyetemi docens; Menedzsment Tanszék; PSZK

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fókuszcsoport, kérdőíves felmérés, szolgáltatásminőség, vevőelégedettség, vevőkezelés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Nov. 05. 13:09
Utolsó módosítás: 2021. Nov. 05. 13:09

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet