Állatkerti látogatói élményt javító mobiltelefonos alkalmazás tervezése

Piszker Zoltán (2021) Állatkerti látogatói élményt javító mobiltelefonos alkalmazás tervezése. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Piszker_Zoltan.pdf] PDF
Szakdolgozat_Piszker_Zoltan.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA_O_Piszker_Zoltán_RUOIPW.pdf] PDF
BA_O_Piszker_Zoltán_RUOIPW.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (620kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat célja egy olyan fejlesztői dokumentáció megalkotása volt, melynek segítségével az állatkertek számára testreszabott alkalmazások implementálhatók. Az alkalmazás célja, hogy támogassa, vagy kiváltsa a hagyományos papíralapú vagy csoportos módszereket és segítse a látogatókat a tájékozódásban, ismeretszerzésben vagy tanulásban és mindezt könnyen kezelhető interaktív módon. Az irodalom feldolgozás során írtam a szoftverek életciklusáról és annak szakaszairól. Összegyűjtöttem a szoftverfejlesztés folyamatát leíró ismertebb modelleket és megvizsgáltam milyen sajátosságai vannak mobiltelefonok esetén. A tervezési folyamatban használt UML modellező nyelvet és Xamarin fejlesztői környezetet is ismertettem. A követelmény elemzésben megvizsgáltam a jelenleg elérhető hazai és külföldi alkalmazások funkciót, melyeket összevetve a saját tapasztalatokon alapuló ötletekkel egy széleskörű követelménylista született. A rendszert modulokra osztottam és meghatároztam az implementálás ütemezését. Megfogalmazásra kerültek az alkalmazás funkcióit meghatározó tényezők és az optimálisan működő szoftver leírása. A követelmények alapján használati eset diagramok segítségével dokumentálásra kerültek az alkalmazás potenciális funkciói. A tervezés során osztály diagramokkal leírásra került az adatszerkezet és a felhasználói felületek kapcsolata. A megtervezett adatszerkezet alapján megterveztem a konkrét adatbázis táblákat és azok kapcsolatait. Az interfészekről képszerkesztő program segítségével látványterveket készítettem azok elemeivel és az azokkal elérhető funkciók leírásaival. Az alkalmazás objektumai közötti kommunikációt szekvencia diagramokkal modelleztem. A felhasználói felületek dinamikáját állapot, míg az időben lezajló folyamatokat aktivitás diagramokkal írtam le. Már az implementálás kezdeti fázisaként Androidos platformra prototípust készítettem, Xamarin környezetben C# programnyelven, mellyel az ütemezés alapján elsők között meghatározott funkciók működése szemléltethető.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdaságinformatikus

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: alkalmazás tervezés, Állatkert, mobiltelefonos alkalmazások, szoftverfejlesztés, UML
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Nov. 05. 13:08
Utolsó módosítás: 2021. Nov. 05. 13:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet