A bankszámlák, bankkártyák és offline, online számlanyitás egy Magyarországi Bank példáján keresztül

Tóth Viktor (2021) A bankszámlák, bankkártyák és offline, online számlanyitás egy Magyarországi Bank példáján keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Tóth_Viktor_DJL1ZE_Záródolgozat_.pdf] PDF
Tóth_Viktor_DJL1ZE_Záródolgozat_.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (926kB)
[thumbnail of Tóth_Viktor_DJL1ZE_Záródolgozat_Összefoglaló.pdf] PDF
Tóth_Viktor_DJL1ZE_Záródolgozat_Összefoglaló.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (270kB)

Absztrakt (kivonat)

Témaválasztásom egyik oka a témakör iránti érdeklődésemen túl, hogy 2021. február óta gyakornokként dolgozom, mint lakossági referense a Raiffeisen Banknál, ezért szeretném részletesebben bemutatni a lakossági számlavezetéssel kapcsolatos banki működést, illetve áttekinteni néhány lakossági alapterméket (pl.: folyószámla). A dolgozat célja bemutatni a lakossági folyószámla nyitás folyamatát, illetve a bankkártya működését. Ezen kívül további bemutatni a számlanyitás folyamatát egy magyarországi bank példáján keresztül. A dolgozat elméleti keretében ismertettem a pénz fogalmát és funkcióit. A pénznek számos meghatározása megtalálható a szakirodalomban. A pénz szerves része a mindennapi életnek, amely hozzájárul ahhoz, hogy az emberek terméket és szolgáltatást tudjanak vásárolni, vagyis ki tudják elégíteni igényeiket. Napjainkban az emberek a pénzt már inkább a banknál vezetett bankszámlákon tárolják. Ezzel párhuzamosan jöttek létre a bankkártyák, mint készpénzhelyettesítő eszközök, amelyek a bankszámlához kapcsolódnak. Ennek az elektronikus fizetési eszköznek a népszerűsége érthető, ugyanis gyorsan, biztonságosan és könnyen használható. A dolgozat második részében bemutattam a Raiffeisen bankot, amely 1986 óta működik Magyarországon. A cég kezdetben vállalati ügyfeleket szolgált ki, de ’99-ben bővítette tevékenységét és elindította a lakossági üzletágát. Ezzel a bank univerzális bankká vált, amely azt jelenti, hogy minden szegmensnek (lakossági, kis- és középvállalkozások, nagyvállalatok) nyújt pénzügyi termékeket, valamint szolgáltatásokat. A Raiffeisen többféle bankszámlacsomagot kínál attól függően, hogy az adott ügyfél milyen rendszeres jövedelemmel és pénzügyi szokásokkal bír. A Raiffeisen hagyományos bankszámlanyitási folyamata a szerződő fél azonosításából, a megfelelő okmányok bekéréséből és ellenőrzéséből áll. Ugyanakkor a koronavírus következtében a bankszámlanyitási folyamatokat át kell gondolni a banknál. Ebből kifolyólag elindult a bank online számlanyitási eljárása, amely a bank honlapjáról végezhető el. Meglátásom szerint számos banki folyamat kiszervezhető az online térbe, illetve már a legtöbb funkció (átutalás, betét lekötés, befektetések stb.) elérhető online. Ugyanakkor a hagyományos tanácsadásra is szükség van. Véleményem szerint a dolgozatomban sikerült a bankszámlát, bankkártyát, azon belül is az offline és az online bankszámlanyitást bemutatni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Pénzügy Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

pénzügy és számvitel

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Bodnár Szilvia
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: bank, bankszámlanyitás, bankszámlá(k), folyószámlavezetés, lakossági bankszámla
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Nov. 05. 13:08
Utolsó módosítás: 2021. Nov. 05. 13:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet