Szelei Zoltán Richárd (2021) Felhőszolgáltatások és a Cloud Gaming. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
PDF
Szelei-Zoltán-Richárd-szakdolgozat-2021.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
zaro-dolgozati-osszefoglalas_2021_foszk.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (188kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája és célja Záródolgozatomat a Felhőszolgáltatások és a Cloud Gaming témában írom. Dolgozatomban igyekszem bemutatni a választott témához tartozó fontosabb témaköröket és képet adni róla. Azt a kérdést válaszolom meg, hogy milyen, a hétköznapokban használt felhő szolgáltatásokat ismerünk Egyszerűen úgy is lehetne mondani, hogy a felhő-számítástechnika az nem más, mint számítási szolgáltatások interneten keresztüli (azaz a „felhőben”) történő elérhetővé tétele. Kitérek a Cloud Gaming-re, mint üzleti modellre, bemutatom azt és választ adok néhány alapvető kérdésre. A 2010’-es években a videójátékok olyan fejlődésen mentek át, hogy a hardveres követelmények meghaladták az átlagember számára elérhető otthoni számítógépekét és csak a nagyobb költségű, gamer számítógépek voltak képesek megfelelő minőségben futtatni azokat. Ezt a problémát hivatott megoldani és egy új piaci modellt bevezetni a Cloud Gaming, amely lehetővé teszi a komolyabb hardverigényű játékok futtatását, költséges számítógép vásárlása nélkül is. Egy laptop, okostelefon vagy akár egy okostévé készülékkel is igénybe vehető. A Cloud Gaming egy talán korszakalkotó elképzelés, mely még csak szárnyait bontogatja. Egy sikeres üzleti modellel, amennyiben sikerül a technikai korlátokat feszegetni és az adatsebességet és egyéb gondokat leküzdeni, abban az esetben ez válhat játékos társadalom alapvető megoldása az igényeik kielégítésére. Összességében egy nagyon érdekfeszítő, szerteágazó témakör a felhő. Megértése és teljeskörű feltérképezése már csak az újítások és fejlesztések okán is időigényes. Remélem szakdolgozatommal sikerül közelebb hoznom az emberekhez ezeket a megoldásokat, informatikai irányzatokat és érthető képet festeni arról, merre is haladnak a fejlesztéseik.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | Cloud gaming, felhő, jövő, üzletmodell, videójáték |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Nov. 05. 13:08 |
Utolsó módosítás: | 2021. Nov. 05. 13:08 |
Actions (login required)
Tétel nézet |