Autóipari hibafeltárás minőségmenedzsment módszerekkel

Sélley Henrietta Tímea (2021) Autóipari hibafeltárás minőségmenedzsment módszerekkel. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Sélley_Henrietta_záró_dolgozat_2021.pdf] PDF
Sélley_Henrietta_záró_dolgozat_2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 12..

Download (2MB)
[thumbnail of Sélley_Henrietta_titkosítási_kérelem_2021.pdf] PDF
Sélley_Henrietta_titkosítási_kérelem_2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (602kB)
[thumbnail of Sélley_Henrietta_zaro_dolgozati_osszefoglalas_2021.pdf] PDF
Sélley_Henrietta_zaro_dolgozati_osszefoglalas_2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 12..

Download (199kB)
[thumbnail of Sélley_Henrietta_nyilatkozat.pdf] PDF
Sélley_Henrietta_nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 12..

Download (485kB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatom témájának keresése közben, több lehetőség is potenciálisnak bizonyult számomra. Végül a minőségmenedzsment területére esett választásom, hiszen már az elején nyilvánvalóvá vált számomra, hogy ez a témakör igen széles és izgalmas. Ezen belül én a Robert Bosch Elektronika Gyártó Kft. autóipari hibafeltárással foglalkozó menedzsment módszereket vizsgáltam meg közelebbről. Már a dolgozat elkezdése előtt izgatottan vártam, hogy minél mélyebb betekintést nyerhessek ebben a témában. A vállalatnál, ahol szakmai gyakorlati időmet töltöttem, lehetőségem volt bepillantást nyerni abba, hogy náluk hogyan is valósulnak meg ezek a módszerek a valós életben. Ez mindenképpen lényeges volt számomra, hiszen az ember rengeteget olvas és tanul, de ezeket utána mind csak elméletben tudjuk elképzeli és alkalmazni, hiszen a gyakorlatba nem tudunk betekintést nyerni, szerencsémre számomra egyértelművé váltak ezek a folyamatok. Az embernek szüksége van az elméleti és a gyakorlati tudásra is egyaránt, hiszen ezek összetéve teszik teljessé az ismeretet. Természetesen, mint mindent, ezt is lehetne fokozni azzal, hogy más és más vállalatok életébe is betekintünk így még több tapasztalatot szerezve ezzel, hogy mások hogyan kezelik ezeket a területeket. Számomra ennek a vállalatnak a megismerése is rengeteget hozzáadott ismereteimhez. Egy jó minőségbiztosítási osztállyal nagyon sokat el lehet érni napjainkban egy vállalatnál. Ahogyan azt már korábban is említettem, különösen fontos a versenyképesség megőrzése, bármilyen nehézségek is adódjanak, ez elengedhetetlen a túléléshez egy vállalat számára. Emellett, a siker nem csak a modern technológián és az innováción múlik, hanem az ott dolgozó munkavállalók minőségén, illetve a megfelelő munkaerő megtartásán is. Felmerülhet a kérdés, hogy vajon lehetne-e ezt ennél jobban is csinálni? Feltételezhetően. De én úgy gondolom ennél a csapatnál mindenki kihozza magából a maximumot és időről időre egyre többet és többet mutat, aminek segítségével egyre hatékonyabban viszik véghez a folyamatokat. Fontosnak tartottam, hogy gyakornokként bele tudjam magam képzelni a dolgozók helyzetébe, így máris könnyebben átláthattam, hogy is élik mindennapjaikat a munkában. Dolgozatom megírása végezetével meggyőződtem arról, hogy egy jó témát sikerült kiválasztanom és bemutatnom. Különösen örülök, hogy gyakorlati oldalról is bepillantást nyerhettem a vállalat életébe e területen.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Fecske Máté
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 8D folyamat, elemző módszerek, FMEA, FTA, Ishikawa diagram, minőségbiztosítási eljárások, minőségmenedzsment, reklamáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Nov. 05. 13:07
Utolsó módosítás: 2021. Nov. 05. 13:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet