Vevőkapcsolatok menedzsmentje egy számviteli szolgáltatást végző vállalatnál

Szalai Nikolett (2021) Vevőkapcsolatok menedzsmentje egy számviteli szolgáltatást végző vállalatnál. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat Szalai Nikolett - MXE2Y5.pdf] PDF
Záródolgozat Szalai Nikolett - MXE2Y5.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 12..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem - MXE2Y5.pdf] PDF
Titkosítási kérelem - MXE2Y5.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (188kB)
[thumbnail of Összefoglalás - MXE2Y5.pdf] PDF
Összefoglalás - MXE2Y5.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2026. Május 12..

Download (154kB)

Absztrakt (kivonat)

Jelen záródolgozati témámnak a vevőkapcsolatok menedzsmentjét választottam, hiszen a vevők képzik a vállalatok mozgatórugóját. Ha nincs vevő az adott szolgáltatásra vagy termékre, akkor nincs vállalat sem. Jobban mondva, ha nincs kereslet akkor nincs kínálat. Először is meg kell ismerni a keresletet ahhoz, hogy tudjunk vevőkről és a vevőkapcsolatokról beszélni, ezért is térek ki a keresletmenedzsmentre. A keresletmenedzsmenten belül ismertetem Crum-Plamatier által 2004-ben megfogalmazott keresletmenedzsment tevékenységeit, mert megismerve a tevékenységi köröket tudunk vevőkről beszélni. Ismertetem a tervezés-előrejelzés fogalmát, folyamatát egyes módszereit, amivel a vállalatok tudnak tervezni. Egy nagyon jó eszköz arra, hogy a jövőbeni keresletet meghatározza a vállalat.  A kereslet befolyásolása szintén fontos alkotó eleme a tevékenységeknek mert ez a terület foglalkozik azzal, hogy a fogyasztókra hatással legyenek, majd végül következik a vevők menedzsmentje, ahol azt mutatom be, miként kezeli a vállalat a fogyasztókról kapott információkat és ez, hogyan tud a vállalkozás javára szolgálni. Gyakorlatban szerzett tapasztalatokra építem az ügyfelekről leírtakat a legjobb tudásom szerint. Ismertetem a szolgáltatásokra jellemző 7P modellt az ügyfélkapcsolatok hierarchiáját és ügyfél életciklus a vállalkozásra vetítve. Igyekszem bemutatni, hogyan működik a gyakorlatban a keresletmenedzsment ilyen „apró” vállalkozásnál is és végig vezetni a kereslettől egészen a vevőkig. Egy ilyen „apró” vállalkozásnál nemigazán lehet nagyon nagy adathalmazra támaszkodni inkább a kevés adat miatt látható az, hogy a vállalkozás milyen irányba halad. Én úgy gondolom, hogy ha a vállalat fejlődik egyre nagyobb és több lehetőségek nyílnak meg érdemes nyitni felé, így elkerülhető nagyon sok negatív hatás, ami veszélyeztetné a vállalatot. Érdemes kicsi lépésekben kezdeni és aztán egyre nagyobb lépésben így elkerülhető nagyon sok kockázat melyen nagyon sok vállalkozás megbukik.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: ábrák, kereslet, ügyfél, ügyfélkapcsolat, vevők
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Nov. 05. 13:07
Utolsó módosítás: 2021. Nov. 05. 13:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet