Tóth Szilárd (2021) Adatkezelés és üzleti intelligencia az értékesítési döntések meghozása során. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
PVPJTV_Tóth_Szilárd_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
BA_O_Tóth_Szilárd.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (636kB) |
Absztrakt (kivonat)
A XXI. század egyik fő tényezője – szinte minden vállalati folyamatban, így az értékesítésben is – az adat. Ahhoz, hogy az adatot megfelelő módon képes legyen egy vállalat felhasználni, megfelelő információs rendszerre van szükségük. Kétségtelen az, hogy az adatkezelési megoldások folyamatosan fejlődnek, és megfelelő adatbáziskezelés nélkül már nem tudják a vállalatok megtartani versenyképességüket. KKV-k és nagyvállalatok egyaránt kapnak lehetőséget arra, hogy adataikat a számukra legmegfelelőbb módon kezelhessék, ám – főképp a KKV-k körében – az tapasztalható, hogy ezen szolgáltatások kihasználtsága elmarad a vártnál. Ez közvetlenül azt eredményezi, hogy sokszor nem megfelelő döntések kerülnek meghozatalra, nem optimális lépések mellett szánják el magukat a cégek. Ez közvetetten veszteségekhez, extra költségekhez, és így a versenyszférában való gyengüléshez vezet. Az adatok megfelelő kezeléséhez számtalan különböző szoftver használható, melyek közül minden vállalat ki tudja választani azt, amely a leginkább megfelel számukra. Bevezetésük után a szolgáltatásaik nagyban megkönnyítik a vállalkozás mindennapjait, hisz sok hasznos funkciójuk a vállalat minden dolgozója által használható, és hasznosítható valamilyen mértékben. Az adatbázis integrálva az ügyfélkapcsolati rendszerrel, és a beszállítói lánc kezelő rendszerrel együtt képes teljeskörűen lefedni a vállalat adatkezelési területét minden szektorban. Ezt a nagy mennyiségű adatot pedig a szakképzett személyzet és a vezetőség egyaránt képes a munkájuk során eredménnyé alakítani.A múlt adataiból okulva lehetséges előterjeszteni a legoptimálisabb változásokat a vezetőségnek. Ám a múlt adatait felhasználva már a jövő is becsülhető. Ez a komplex üzleti intelligencia egység egyre inkább előretör a jelen gazdaságában. Mivel a piac a legtöbb területen már teljesen telített, nagyon nehéz betörni és részesedést szerezni bármely vállalatnak. Ellenben a forecasting egy olyan funkció, amely képes megbecsülni a jövő változásait, igényeit. Ehhez persze hatalmas mértékű adatot kell felhasználni nap-mint-nap az elemzőknek, mely az üzleti intelligencia nélkül lehetetlen lenne. A jövőben pedig ezek az üzleti megoldások kétségtelenül még kifinomultabbak lesznek. A legkiélezettebb piacokon már most is jellemző az, hogy azok a cégek maradnak hatékonyak és versenyképesek, amelyek leghamarabb képesek kielégíteni a vevői igényeket. Emiatt is fontos, hogy egy vállalat tudja, hogy mik lehetnek a következő trendek, milyen igényekre és hatásokra kell felkészülnie. Sőt egyre inkább kezd jellemző lenni az az elképzelés, hogy a vállalatoknak már igénygeneráló szerepük is van. Előfordulnak már olyan esetek is, amikor a nagyvállalatok rájönnek egy olyan új innovációra, amelyre a vásárlók még nem is tudták, hogy szükségük lehet. Így közvetlen ők teremtik meg az új piacot, amelyen először csak ők – az innovációt megteremtő cég – van jelen, így képesek azt a legnagyobb mértékben saját előnyükre formálni.A jelenlegi gazdaságban az adat és az információ nem csak egy eszköz és érték, hanem egy stabil alap is, amely helyesen használva sorsdöntő lehet minden cég életében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Gazdaságinformatika Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | adatkezelés, big data, értékesítés, információ, optimalizálás, üzleti intelligencia |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Nov. 05. 13:07 |
Utolsó módosítás: | 2021. Nov. 05. 13:07 |
Actions (login required)
Tétel nézet |