Gazdasági Társaság által használt informatikai eszközök használata és azok fejlesztési lehetőségei

Szederkényi Miklós (2021) Gazdasági Társaság által használt informatikai eszközök használata és azok fejlesztési lehetőségei. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of szederkenyimiklos_gitqg9_szakdolg_2021.pdf] PDF
szederkenyimiklos_gitqg9_szakdolg_2021.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Záró dolgozati összefoglalás_2021_FOSZK_gitqg9.pdf] PDF
Záró dolgozati összefoglalás_2021_FOSZK_gitqg9.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (154kB)

Absztrakt (kivonat)

Az információk általános meghatározása az, hogy az adatokat úgy dolgozzák fel, hogy azok értelmesek legyenek. Ehhez olyan folyamatra van szükség, amelyet információ előállításához használnak, amely magában foglalja az adatok gyűjtését, majd az átalakítás folyamatának alávetését az információk létrehozása érdekében. Néhány ilyen információ például értékesítési előrejelzés vagy pénzügyi kimutatás. Mint írtam az információk az adatok átalakításával keletkeznek. Ez számos különböző transzformációs vagy adatfolyamat alkalmazásával érhető el. Az adatfolyamatok néhány példája az összesítés, amely összefoglalja az adatokat oly módon, hogy egy számcsoport átlagértékét veszi fel. Az osztályozás olyan kategóriákba sorolja az adatokat, mint az időben történő és a késői szállítások. A rendezés úgy rendezi az adatokat, hogy az elemeket egy adott sorrendben helyezzék el, például a megrendeléseket szállítási dátum szerint sorolják fel. Számításokat lehet végezni olyan adatokon, mint például a munkavállaló fizetésének kiszámítása úgy, hogy megszorozzuk a ledolgozott órák számát az órabérrel. Végül az adatok kiválasztási kritériumok alapján választhatók meg, például az ügyfelek földrajzi elhelyezkedése alapján Míg a vállalaton belül generált információk napról napra egyre bonyolultabbá és összetettebbé válnak, az információt tartalmazó struktúrák alkalmazkodnak azáltal, hogy mind kidolgozottabbá, mind pedig nehezebbé teszik az áttekinthetőséget. Az üzleti élet mindennapi életében létfontosságúvá vált, hogy egy átlagos nem informatikai felhasználó is hozzáférjen és felhasználja ezeket az információkat az üzleti szempontból releváns döntések meghozatalához. Ezt az egyre növekvő ellentér az informatikai oldal és az átlagos felhasználó igényei között az önkiszolgáló üzleti intelligencia koncepciója elégíti ki. Felfogható olyan rétegként, amely elrejti az alábbi informatikai struktúrák összetettségét, és lehetővé teszi az adatok intuitív és egyszerű kezelését. A folyamatok digitalizálásával, az új technológiák megjelenésével, a világ hálózatépítésével a vállalkozásoknak egyre nagyobb mennyiségű adat áll a kezükben. A vállalatok már régóta felfigyeltek arra a lehetőségre, amely a rendszereiken keresztül beáramló és belépő adatokban rejlik, valamint a birtokában lévő tudás felbecsülhetetlen értékében. A dilemma megoldásának egyik módja az, hogy az üzleti folyamatot valamilyen módon fejlesztjük és kezelhetővé tesszük, lehetővé téve a vállalat számára az átláthatóbb helyzeteket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Gazdaságinformatika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

gazdaságinformatikus

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: CRM, ERP rendszerek, értékesítés, folyamatfejlesztés, kis- és középvállalkozások, vállalati elemzés
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Nov. 05. 13:07
Utolsó módosítás: 2021. Nov. 05. 13:07

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet