Román Dávid (2021) Alapképzésben résztvevő hallgatók pénzügyi tájékozottságának és attitűdjeinek vizsgálata a bankmarketing szolgálatában. Pénzügyi és Számviteli Kar.
| 
              
PDF
 Román Dávid - Alapképzésben résztvevő hallgatók pénzügyi tájékozottságának és attitűdjeinek vizsgálata a bankmarketing szolgálatában.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB)  | 
          |
| 
              
PDF
 Román Dávid - Összefoglalás.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (136kB)  | 
          
Absztrakt (kivonat)
Témám a fiatal felnőttek, azon belül is az alapképzésben résztvevő hallgatók pénzügyi kultúrájának, attitűdjeinek, magatartásának vizsgálata. Azért esett éppen erre a szegmensre a választásom, mert jellemzően a felsőoktatási rendszerbe lépve önálló életet kezdenek, szüleiktől részben vagy egészben függetlenné válnak, fogyasztói és pénzügyi magatartásuk gyökeresen megváltozik és a pénzintézetek potenciális ügyfeleivé vállnak. Dolgozatom első felében áttekintem a téma szempontjából releváns szakirodalmat, felvázolom a pénzügyi kultúra, az attitűd és a bankmarketing kapcsolatát, valamint összehasonlítom és meghatározom a szükséges fogalmakat. Bemutatom, hogy miképpen alakult ki a ma is ismert bankrendszer, milyen követelményrendszereknek kell megfelelnie, illetve hogy mik a bankok stratégiai célkitűzései, és ezek megvalósításához a bankmarketing hogyan képes hozzájárulni. Ismertetem, hogy a pénzintézetek marketing tevékenysége mely pontokban tér el az általános – árupiaci – marketingtől, és érintem a piacszegmentálás és a pozícionálás témakörét is. Bemutatom a szolgáltatások 7P-je mentén a bankmarketing eszköztárát, az alkalmazható marketing mixet, mely alapján jól megérthető a szolgáltatások sajátos természete. A szekunder kutatás után, saját empirikus kutatást végzek, mely egy online kérdőíves megkérdezésen alapszik. A primer kutatásom fő célja, hogy igazoljam, hogy a pénzügyi attitűdök vizsgálatával lehetséges az alapképzésben résztvevő hallgatókat olyan homogén szegmentumokba rendezni, melyek ismereteik, célrendszerük, bankokkal, hitelekkel és megtakarításokkal kapcsolatos elképzeléseik és elvárásaik mentén különböznek egymástól. Ezen kívül megvizsgálom, hogy a hallgatók vélt és valós tudása közt van-e mérhető különbség, és hogy a nemek közt van-e eltérés a pénzügyi kultúra területén. Érdekelt az is, hogy a banki hirdetések esetében is megfigyelhető-e a reklámvakság, és hogy a negatív attitűd megváltoztatásának hatásos eszköze lehet-e a szponzoráció bevonása a marketing eszközök közé. A primer kutatásom során kapott eredmények tükrében úgy gondolom, hogy a pénzintézeteknek érdemes lehet számításba venni a fogyasztók pénzügyi attitűdjeit, mint további lehetséges szegmentálási szempontot, mert ezáltal hasznos új információk szerezhetők a célcsoportokról, amik hozzájárulhatnak a jövedelmezőség, valamint az ügyfélelégedettség növekedéséhez.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Pénzügy Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
| Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) | 
|---|---|
| Kulcsszavak: | bankmarketing, pénzügyi attitűdök, pénzügyi kultúra, pénzügyi tájékozottság, szegmentálás | 
| SWORD Depositor: | User Archive | 
| Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive | 
| Rekord készítés dátuma: | 2021. Nov. 05. 13:07 | 
| Utolsó módosítás: | 2021. Nov. 05. 13:07 | 
Actions (login required)
![]()  | 
        Tétel nézet | 
        
        
