Banki lakossági szolgáltatások digitalizációja Magyarországon

Somorjai Rebeka Virág (2021) Banki lakossági szolgáltatások digitalizációja Magyarországon. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of BA_TÁV_Menedzsment_Somorjai_Rebeka_Q2CPJU_Szakdolgozat.pdf] PDF
BA_TÁV_Menedzsment_Somorjai_Rebeka_Q2CPJU_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Somorjai_Rebeka_Virág.pdf] PDF
BA_O_Somorjai_Rebeka_Virág.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (253kB)

Absztrakt (kivonat)

Összefoglalva, a szakdolgozatomban azt szerettem volna megvizsgálni, milyen tényezők hatnak a hazai bankok lakossági szolgáltatások digitalizációjára. A szekunder kutatás során, azt állapítottam meg hogy a legnagyobb hatása a nemzetközi FinTech fejlesztéseknek van a banki innovációs trendekre. A FinTech azért jelenhetett meg, mert a tradicionális bankok, egy szigorú szabályozói környezetben, elavult technológiában és üzleti modellben ragadt. Ez a versenyhelyzet kényszeríti rá a bankokat az innovációra. A FinTech trendek között szerepel az online fizetés, a közösségi hitelezés, a költségek és pénzügyek kezelése (PFM), kriptovaluták, és neobankok. A FinTech mellett a BigTech egyaránt inspirálja, valamint versenyre hívja a banki szereplőket. Az ügyfelek számára a legbiztonságosabb és legtöbb élményt a bankolás során az biztosítaná, ha a hagyományos intézetek és FinTech cégek együttműködnének. A magyar FinTech szektor egyelőre egy nem meghatározó része a hazai pénzügyi piacnak, ugyan nagyjából nyereséges vállalatok, de inkább beszállítói, mintsem versenytársai a magyar bankoknak. A magyar bankok innovációs törekvései a kártyás fizetések, azonnali fizetés, PSD2 bevezetés, digitális kommunikáció és online csatornákon történő termék igénylések területén van. Ahhoz, hogy innovációs fejlesztéseiket hatékonyan tudják kivitelezni, a bankok nagy része a szolgáltatás alapú tervezést használja, ami egy iteratív termékfejlesztési folyamatot, ügyfélközpontú szemléletmódot, és egy eszközrendszert biztosít a szervezetek számára. A primer kutatásomban azokra a kérdésekre kerestem a válaszokat, amik munkám során is foglalkoztatnak, tehát hogy felmérjem a digitális szolgáltatásokra vonatkozó vásárlói hajlandóságot, a személyes asszisztenciának a fontosságát a digitális kiszolgálási modellben, és hogy milyen preferenciáink vannak egy digitális szolgáltatás igénybevételénél. Bár néha más várakozásokkal közelítettem meg a kérdéseket, mint amit az eredményben kaptam, de azt gondolom, hogy a kérdéseket sikerült megválaszolnom.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment (BA) Táv

Konzulens(ek)

Konzulens neve
Konzulens típusa
Beosztás, tudományos fokozat, intézmény
Email
Csizmadia Péter
Belső
egyetemi docens; Menedzsment Tanszék; PSZK
Toth Szabolcs
Külső
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: AFR, bankfejlődés, digitalizáció, fintech, innováció, PSD2
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2021. Nov. 05. 13:06
Utolsó módosítás: 2021. Nov. 05. 13:06

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet