Somorjai Rebeka Virág (2021) Banki lakossági szolgáltatások digitalizációja Magyarországon. Pénzügyi és Számviteli Kar.
PDF
BA_TÁV_Menedzsment_Somorjai_Rebeka_Q2CPJU_Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
BA_O_Somorjai_Rebeka_Virág.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (253kB) |
Absztrakt (kivonat)
Összefoglalva, a szakdolgozatomban azt szerettem volna megvizsgálni, milyen tényezők hatnak a hazai bankok lakossági szolgáltatások digitalizációjára. A szekunder kutatás során, azt állapítottam meg hogy a legnagyobb hatása a nemzetközi FinTech fejlesztéseknek van a banki innovációs trendekre. A FinTech azért jelenhetett meg, mert a tradicionális bankok, egy szigorú szabályozói környezetben, elavult technológiában és üzleti modellben ragadt. Ez a versenyhelyzet kényszeríti rá a bankokat az innovációra. A FinTech trendek között szerepel az online fizetés, a közösségi hitelezés, a költségek és pénzügyek kezelése (PFM), kriptovaluták, és neobankok. A FinTech mellett a BigTech egyaránt inspirálja, valamint versenyre hívja a banki szereplőket. Az ügyfelek számára a legbiztonságosabb és legtöbb élményt a bankolás során az biztosítaná, ha a hagyományos intézetek és FinTech cégek együttműködnének. A magyar FinTech szektor egyelőre egy nem meghatározó része a hazai pénzügyi piacnak, ugyan nagyjából nyereséges vállalatok, de inkább beszállítói, mintsem versenytársai a magyar bankoknak. A magyar bankok innovációs törekvései a kártyás fizetések, azonnali fizetés, PSD2 bevezetés, digitális kommunikáció és online csatornákon történő termék igénylések területén van. Ahhoz, hogy innovációs fejlesztéseiket hatékonyan tudják kivitelezni, a bankok nagy része a szolgáltatás alapú tervezést használja, ami egy iteratív termékfejlesztési folyamatot, ügyfélközpontú szemléletmódot, és egy eszközrendszert biztosít a szervezetek számára. A primer kutatásomban azokra a kérdésekre kerestem a válaszokat, amik munkám során is foglalkoztatnak, tehát hogy felmérjem a digitális szolgáltatásokra vonatkozó vásárlói hajlandóságot, a személyes asszisztenciának a fontosságát a digitális kiszolgálási modellben, és hogy milyen preferenciáink vannak egy digitális szolgáltatás igénybevételénél. Bár néha más várakozásokkal közelítettem meg a kérdéseket, mint amit az eredményben kaptam, de azt gondolom, hogy a kérdéseket sikerült megválaszolnom.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Menedzsment Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Gazdálkodási és menedzsment (BA) Táv
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | AFR, bankfejlődés, digitalizáció, fintech, innováció, PSD2 |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2021. Nov. 05. 13:06 |
Utolsó módosítás: | 2021. Nov. 05. 13:06 |
Actions (login required)
Tétel nézet |